To znacząca zmiana w polityce firmy, która tylko w pierwszym kwartale 2022 roku powiększyła zatrudnienie o 5800 pracowników netto, do 77 805 osób.

- Regularnie oceniamy nasze zasoby talentów zgodnie z potrzebami biznesowymi i w świetle prognozy wydatków na ten okres odpowiednio spowalniamy ich wzrost – stwierdziła, cytowana przez CNN, rzeczniczka Mety Andrea Beasley.

Z oświadczenia koncernu wynika, że nadal istnieją plany zwiększania zatrudnienia oraz nie ma planów zwolnień. Wstrzymana jednak będzie, lub spowolniona, rekrutacja na średnie i wyższe szczeble hierarchii, a także wstrzymane zostało zatrudnianie rozpoczynających karierę inżynierów.

Informacje o ograniczeniu tempu wzrostu zatrudnienia w Mecie przychodzą raptem tydzień po tym gdy koncern poinformował o najwolniejszym od lat wzroście przychodów w pierwszym kwartale 2022 roku oraz o spadku zysków o 21 procent w skali roku. Własne prognozy Mety na drugi kwartał mówią, że przychody zamkną się między 28 a 30 mld dolarów, czyli na podobnym poziomie co w pierwszym kwartale gdy wyniosły 29 mld.

Meta zmaga się obecnie z silną konkurencją ze strony takich rywali jak TikTok, a także z problemami wynikającymi z rosyjskiej agresji na Ukrainę czyli utratą działalności w Rosji. Do tego dochodzą trudności z zarabianiem na kluczowych treściach wideo oraz utrudnienia w działalności reklamowej związane ze zmianami, jakie Apple wprowadził w zakresie prywatności. Spadła też średnia cena za reklamę w serwisach Mety – w pierwszym kwartale spółka obniżyła się o 8 proc. w ujęciu rocznym.

Czytaj więcej

Meta tworzy „uniwersalnego tłumacza”. Nawet egzotyczne języki

Koncern, ustami swojego szefa Marka Zuckerberga, ostrzegł też ostatnio, że zamierza zwolnić tempo niektórych inwestycji z uwagi na pogarszające się perspektywy wzrostu.

- Na początku pandemii przyspieszenie w e-handlu doprowadziło do wzrostu przychodów, ale obecnie obserwujemy odwrócenie tego trendu – mówił Zuckerberg w trakcie telekonferencji z analitykami. – W oparciu o silne wzrosty w 2021 zaczęliśmy wiele wieloletnich projektów, by przyspieszyć niektóre z naszych długoterminowych inwestycji, ale przy obecnym poziomie rozwoju planujemy spowolnienie tempa niektórych z nich – dodał.

Meta zamierza koncentrować się na obszarach, które uznaje za kluczowe – krótkie klipy wideo (będące odpowiedzią na popularność TikToka), a także na „metaverse”. Kluczowymi stwierdzeniami Zuckerberga z konferencji z analitykami wydają się stwierdzenia, że koncern zamierza zwiększać swoją ogólną rentowność, ale krótkoterminowo może mieć z tym problemy.

Autopromocja
Wyjątkowa okazja

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ