To znacząca zmiana w polityce firmy, która tylko w pierwszym kwartale 2022 roku powiększyła zatrudnienie o 5800 pracowników netto, do 77 805 osób.
- Regularnie oceniamy nasze zasoby talentów zgodnie z potrzebami biznesowymi i w świetle prognozy wydatków na ten okres odpowiednio spowalniamy ich wzrost – stwierdziła, cytowana przez CNN, rzeczniczka Mety Andrea Beasley.
Z oświadczenia koncernu wynika, że nadal istnieją plany zwiększania zatrudnienia oraz nie ma planów zwolnień. Wstrzymana jednak będzie, lub spowolniona, rekrutacja na średnie i wyższe szczeble hierarchii, a także wstrzymane zostało zatrudnianie rozpoczynających karierę inżynierów.
Informacje o ograniczeniu tempu wzrostu zatrudnienia w Mecie przychodzą raptem tydzień po tym gdy koncern poinformował o najwolniejszym od lat wzroście przychodów w pierwszym kwartale 2022 roku oraz o spadku zysków o 21 procent w skali roku. Własne prognozy Mety na drugi kwartał mówią, że przychody zamkną się między 28 a 30 mld dolarów, czyli na podobnym poziomie co w pierwszym kwartale gdy wyniosły 29 mld.
Meta zmaga się obecnie z silną konkurencją ze strony takich rywali jak TikTok, a także z problemami wynikającymi z rosyjskiej agresji na Ukrainę czyli utratą działalności w Rosji. Do tego dochodzą trudności z zarabianiem na kluczowych treściach wideo oraz utrudnienia w działalności reklamowej związane ze zmianami, jakie Apple wprowadził w zakresie prywatności. Spadła też średnia cena za reklamę w serwisach Mety – w pierwszym kwartale spółka obniżyła się o 8 proc. w ujęciu rocznym.
Czytaj więcej
Właściciel Facebooka, Instagrama i WhatsAppa rozpoczął ambitny projekt, który ma spełnić odwieczne marzenie ludzkości. Powstanie oprogramowanie, które umożliwi precyzyjne tłumaczenie rozmów na całym świecie.
Koncern, ustami swojego szefa Marka Zuckerberga, ostrzegł też ostatnio, że zamierza zwolnić tempo niektórych inwestycji z uwagi na pogarszające się perspektywy wzrostu.
- Na początku pandemii przyspieszenie w e-handlu doprowadziło do wzrostu przychodów, ale obecnie obserwujemy odwrócenie tego trendu – mówił Zuckerberg w trakcie telekonferencji z analitykami. – W oparciu o silne wzrosty w 2021 zaczęliśmy wiele wieloletnich projektów, by przyspieszyć niektóre z naszych długoterminowych inwestycji, ale przy obecnym poziomie rozwoju planujemy spowolnienie tempa niektórych z nich – dodał.
Meta zamierza koncentrować się na obszarach, które uznaje za kluczowe – krótkie klipy wideo (będące odpowiedzią na popularność TikToka), a także na „metaverse”. Kluczowymi stwierdzeniami Zuckerberga z konferencji z analitykami wydają się stwierdzenia, że koncern zamierza zwiększać swoją ogólną rentowność, ale krótkoterminowo może mieć z tym problemy.
Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny