Udział wpływów z reklam ma w tym czasie spaść do 45 proc. całkowitych przychodów z około 90 proc. w 2020 r. Reszta przypadłaby na subskrypcje.
Elon Musk zawarł w zeszłym miesiącu umowę zakupu Twittera za 44 miliardy dolarów. Obiecał tchnąć w firmę nowego ducha i zwiększyć liczbę użytkowników, rozprawiając się z botami spamowymi i zmniejszając liczbę moderacji, aby dać więcej „wolności słowa”.
Po zamknięciu transakcji oczekuje się, że Musk zostanie tymczasowym dyrektorem generalnym Twittera – powiedziała Reutersowi osoba zaznajomiona ze sprawą.
Wśród swoich innych celów Musk spodziewa się, że firma zajmująca się mediami społecznościowymi przyniesie 15 milionów dolarów z biznesu płatniczego w 2023 roku, który wzrośnie do około 1,3 miliarda dolarów do 2028 roku.
Musk przewiduje też, że może zwiększyć średni przychód Twittera na użytkownika do 30,22 dol. w 2028 r. z 24,83 dol. w zeszłym roku. Spodziewa się również, że Twitter będzie miał 11 072 pracowników do 2025 r., W porównaniu z około 7 500 obecnie.