Opłaty za konto z niebieskim znakiem to jeden z pierwszych pomysłów Elona Muska, od kiedy został właścicielem Twittera. W USA wprowadzono je w grudniu, co spowodowało istną furię użytkowników. Wiele sław na czele z pisarzem Stephenem Kingiem zarzekało się, że nigdy za takie konto nie zapłacą.
Spowodowało to też zamieszanie i zalew fałszywych kont znanych marek czy celebrytów, ponieważ każdy, kto mógł rejestrował na nich konto po wniesieniu opłaty.
Mimo to Twitter, któremu drastycznie spadają wpływy reklamowe, rozszerza program płatnych usług. Teraz Twitter Blue trafia do 20 państw europejskich jak Holandia, Polska, Irlandia, Belgia czy Szwecja. W efekcie płatna usługa sieci społecznościowej jest dostępna w ponad 35 krajach na całym świecie.
Poza niebieskim znaczkiem potwierdzającym, iż konto zostało zweryfikowane, firma wprowadziła kolejne funkcje, jak możliwość publikowania 60-minutowych filmów i tweetów o długości 4 tys. znaków oraz uzyskiwania pierwszeństwa w rozmowach. Plan zawiera również niektóre starsze funkcje, takie jak funkcja edycji już opublikowanych tweetów, czytnik wątków i foldery zakładek.
Aby zwiększyć liczbę subskrybentów, Twitter uruchomił także w styczniu roczny plan w cenie 84 dol. Ostatnio udostępnił również roczny plan na iOS i Androida w cenie 114 dol. Póki co nie ma co mówić o sukcesie, według szacunków i raportów nowy serwis Twitter Blue ma zaledwie niecałe 300 tys. subskrybentów.