E-sport w Polsce wystrzelił. Przyciąga już duże pieniądze

Pandemia zdynamizowała rynek cyfrowej rozrywki, ale również branże profesjonalnych zawodów gamingowych. Jak twierdzą eksperci, ostatnie dwa lata przyniosły ogromny wzrost świadomości i zainteresowania e-sportem.

Publikacja: 20.01.2022 13:28

E-sport w Polsce wystrzelił. Przyciąga już duże pieniądze

Młodzi ludzie przed komputerem

Foto: Adobe Stock

To potwierdzają najnowsze dane - już ponad 60 proc. Polaków w wieku 16-65 lat zetknęła się z tym pojęciem, a 26 proc. przynajmniej raz kupiło jakiś produkt bądź usługę związaną z e-sportem. Niemal połowa (46 proc.) konsumentów sportów elektronicznych po raz pierwszy obejrzała treści tego typu właśnie w czasie pandemii.

O prawdziwym boomie świadczą szacunki Polskiej Ligi Esportowej (PLE). Wedle nich wartość rynku e-sportowego nad Wisłą w 2021 r. mogła sięgnąć ok. 15 mln dol. Dla porównania Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości jeszcze w 2020 r. szacowała go na 11,5 mln dol.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku