Reklama
Rozwiń
Reklama

Era etycznych hakerów? Pomagają firmom i zarabiają krocie

Dochody przekraczające nawet 40-krotność płacy informatyka na etacie można osiągnąć zarabiając jako tzw. haker w białym kapeluszu, który pomaga zmniejszyć podatność firm na ataki cyberprzestępców. Rynek pracy dla takich specjalistów będzie szybko rósł.

Publikacja: 03.07.2019 18:07

Era etycznych hakerów? Pomagają firmom i zarabiają krocie

Foto: Adobe Stock

USA, Indie i Rosja – te trzy kraje tworzą czołówkę państw, do których napłynęło w zeszłym roku najwięcej pieniędzy wypłacanych w ramach premii przyznawanych tzw. etycznym hakerom, którzy wspierają firmy i instytucje w walce z cyberprzestępczością. Jak ocenia najnowszy 2019 Hacker Report serwisu Hacker One, który podsumowuje wyniki badania liczącej ponad 300 tys. osób społeczności hakerów w białych kapeluszach, w ubiegłym roku łączna pula przyznanych im nagród za poprawianie bezpieczeństwa systemów IT (w tym za wykrywanie luk albo błędów w zabezpieczeniach) przekroczyła 19 mln dolarów.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
IT
Śnieg paraliżuje dużą część Polski. Nowe ostrzeżenia IMGW dla wielu regionów
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
IT
Jak Polacy polują na okazje? Black Friday może jeszcze zaskoczyć
IT
Wojna na torach, wojna w sieci. Potężny atak rosyjskiej dezinformacji
IT
Globalna awaria internetu uderzyła w polskie serwisy
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
IT
Śledztwo w sprawie sabotażu. Czego Polacy szukają w sieci?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama