Reklama
Rozwiń
Reklama

Akt o sztucznej inteligencji. Trilogi trwają, dlaczego to takie ważne?

Równowaga między regulacjami a elastycznością dla rozwoju sektora sztucznej inteligencji jest kluczowa dla osiągnięcia sukcesu i globalnej konkurencyjności przez europejskie podmioty w tej dziedzinie - pisze Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska, Członek Zarządu Digital Europe.

Publikacja: 27.11.2023 17:24

Michał Kanownik

Michał Kanownik

Foto: materiały prasowe

Regulacje dotyczące sztucznej inteligencji, zwłaszcza w kontekście procedowanego właśnie AI Act, są niezwykle istotne dla całej europejskiej gospodarki. Akty te mają na celu stworzenie spójnego, ramowego podejścia do regulacji sztucznej inteligencji w Unii Europejskiej. Jest to kluczowy krok dla zwiększenia potencjału badawczego i przemysłowego sztucznej inteligencji w Europie oraz zapewnienia bezpieczeństwa obywatelom korzystającym z tej technologii. Jednak, jak w większości spraw, jest też jedno ważne “ale”.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie i komentarze
Rafał Rosiński: Polska jest poważnie traktowana w świecie nowych technologii
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie i komentarze
Michał Markiewicz: Polska ryzykuje spór przed TSUE o opłatę reprograficzną
Opinie i komentarze
Polska buduje „suwerenny” superkomputer AI. Jeden z najsilniejszych w Europie
Opinie i komentarze
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek: Pieniądze to najmniejszy problem. W firmach brakuje świadomości
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie i komentarze
Czy zakupy zagranicznych komputerów kwantowych osłabią polski potencjał badawczy?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama