Reklama

Klienci szukają telefonów premium

Młody klient zaczyna być coraz bardziej świadomy i szuka tego, czym może się wyróżnić, także w przypadku telefonów – przekonuje Sylwia Machnik-Kochan, dyrektor generalna Motoroli w Polsce.

Publikacja: 02.09.2025 04:00

Sylwia Machnik-Kochan, dyrektor generalna Motoroli w Polsce

Sylwia Machnik-Kochan, dyrektor generalna Motoroli w Polsce

Foto: mat. pras.

Jak długo przeciętnie Polak używa swojego smartfona i co zachęca go do wymiany?

Zgodnie z danymi GfKnewron Consumer, klient wymienia telefon co 3 lata i 4 miesiące. Nastąpiło tu ogromne wydłużenie – gdy zaczynałam pracę w branży w 2008 roku, było to 16 miesięcy. Co determinuje tę zmianę? 45 proc. klientów decyduje się na wymianę, bo widzi nową technologię, z której chciałoby skorzystać; 43 proc. klientów wymienia telefon z powodu zwiększonej usterkowości obecnego urządzenia. Podejmując decyzję o nowym zakupie ponad 70 proc. klientów patrzy na funkcjonalność i nowoczesne rozwiązania, prawie 60 proc. patrzy na cenę. Co jest dla nas coraz istotniejsze – ponad 50 proc. Polaków zaczyna patrzeć na markę telefonu, jaką kupuje. Lojalność do marki, która kiedyś nie była duża, teraz rośnie i bardzo mocno nad tym pracujemy. Ta świadomość klienta i edukacja przez producentów na temat funkcji, designu, wytrzymałości wpływają na bardziej świadome decyzje zakupowe.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie i komentarze
Rafał Rosiński: Polska jest poważnie traktowana w świecie nowych technologii
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie i komentarze
Michał Markiewicz: Polska ryzykuje spór przed TSUE o opłatę reprograficzną
Opinie i komentarze
Polska buduje „suwerenny” superkomputer AI. Jeden z najsilniejszych w Europie
Opinie i komentarze
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek: Pieniądze to najmniejszy problem. W firmach brakuje świadomości
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie i komentarze
Czy zakupy zagranicznych komputerów kwantowych osłabią polski potencjał badawczy?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama