Aktualizacja: 03.12.2024 18:24 Publikacja: 02.11.2021 01:05
Sztuczna inteligencja pomoże w szyciu koszul na miarę. Apka startupu eTailor to przyszłość branży fashion
Foto: LightField Studios - shutterstock
Tyxo to nowatorski projekt firmy eTailor, który ma szansę zrewolucjonizować sposób, w jaki dobieramy i kupujemy koszule. W praktyce chodzi o narzędzie, które pełni funkcję wirtualnej miary krawieckiej. Aplikacja mobilna mysłowickiego startupu prowadzi użytkownika przez cały proces zakupowy, a sercem programu jest sztuczna inteligencja. To ona pozwala na skanowanie sylwetki za pomocą aparatu w telefonie i zamówienie odpowiednio dopasowanej odzieży. Bez wychodzenia z domu czy biura użytkownik może więc zamówić koszulę niczym wprost z salonu krawieckiego.
Finansowanie młodych, innowacyjnych spółek spadło globalnie do najniższego poziomu od dziewięciu kwartałów. Liczba tzw. jednorożców gwałtownie topnieje.
Startup Bubaa zamierza rozwiązać problemy, z jakimi borykają się świeżo upieczeni rodzice. Za innowacyjnym projektem stoi małżeństwo od ponad dziesięciu lat związane z bankowością.
Toruński startup tworzy wirtualną przestrzeń, w której firmy produkcyjne mogą projektować zautomatyzowane stanowiska pracy, wykorzystując technologię 3D.
Spółka Stars.Space ustanowiła nowy rekord wartości kapitału zebranego w ramach crowdfundingu udziałowego. Firma zebrała w sieci, w zamian za udziały, 4,55 mln zł.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Spółka Spacelift, która automatyzuje zarządzanie serwerami w chmurze, zdobyła od inwestorów blisko 60 mln zł. Pieniądze do startupu popłynęły m.in. od funduszu Insight Partners z USA.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Połowa zawodów wykonywanych przez osoby z wyższym wykształceniem napotyka technologię AI przynajmniej raz w miesiącu. Problem w tym, że ledwie 40 proc. studentów kierunków inżynierskich zdobywa na studiach podstawową wiedzę z zakresu AI.
Sektor usług finansowych wyraźnie wyprzedza inne branże we wdrażaniu sztucznej inteligencji – wynika z najnowszego badania firmy SAS. Wśród największych wyzwań wskazywane są obszary dotyczące prywatności i bezpieczeństwa danych.
Jest wtorek, 3 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe tematy gospodarcze.
Tylko 40 proc. studentów kierunków inżynierskich w Polsce przyznaje, że na uczelniach zdobywa podstawową wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji – wynika z badania, które opisujemy jako pierwsi.
Zbyt wolne nadążanie edukacji, w tym programów szkół wyższych, za szybkimi zmianami w gospodarce i społeczeństwie, to nie tylko polski problem. I jeden z powodów malejącej popularności studiów.
Skala strat finansowych związanych z kradzieżą tożsamości, wyłudzeniami lub nieuprawnionym dostępem do środków finansowych powoduje, że klienci, podmioty z sektora e-commerce i instytucje finansowe powinny wdrożyć nowoczesne rozwiązania ICT.
Stworzona przez Grzegorza Błażewicza spółka, w którą zainwestował Rafał Brzoska, rusza na podbój północy Europy. Chce być wiodącą platformą dla e-commerce.
Praca współtworząca sztuczną inteligencję powinna się stawać współwłaścicielką kapitału. Kapitał w konkurencji powinien być zainteresowany tym, by nie tracić przewagi konkurencyjnej, którą ma dzięki pracy ze sztuczną inteligencją.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas