Aktualizacja: 09.03.2025 15:20 Publikacja: 02.11.2021 01:05
Sztuczna inteligencja pomoże w szyciu koszul na miarę. Apka startupu eTailor to przyszłość branży fashion
Foto: LightField Studios - shutterstock
Tyxo to nowatorski projekt firmy eTailor, który ma szansę zrewolucjonizować sposób, w jaki dobieramy i kupujemy koszule. W praktyce chodzi o narzędzie, które pełni funkcję wirtualnej miary krawieckiej. Aplikacja mobilna mysłowickiego startupu prowadzi użytkownika przez cały proces zakupowy, a sercem programu jest sztuczna inteligencja. To ona pozwala na skanowanie sylwetki za pomocą aparatu w telefonie i zamówienie odpowiednio dopasowanej odzieży. Bez wychodzenia z domu czy biura użytkownik może więc zamówić koszulę niczym wprost z salonu krawieckiego.
Już 13 grudnia 2024 r. w Google for Startups w Warszawie odbędzie się Wielki Finał Econverse Cup 2024 – kulminacyjny punkt największej symulacji tworzenia biznesu dla młodych w Polsce. Po raz trzeci młodzi Polacy z pięciu miast będą mieli niepowtarzalną okazję zmierzyć się w rywalizacji, prezentując swoje pomysły na biznes przed jury, w skład którego wejdą inwestorzy, mentorzy oraz aniołowie biznesu. W tym roku wydarzenie uświetni wystąpienie Sebastiana Kulczyka.
Finansowanie młodych, innowacyjnych spółek spadło globalnie do najniższego poziomu od dziewięciu kwartałów. Liczba tzw. jednorożców gwałtownie topnieje.
Startup Bubaa zamierza rozwiązać problemy, z jakimi borykają się świeżo upieczeni rodzice. Za innowacyjnym projektem stoi małżeństwo od ponad dziesięciu lat związane z bankowością.
Toruński startup tworzy wirtualną przestrzeń, w której firmy produkcyjne mogą projektować zautomatyzowane stanowiska pracy, wykorzystując technologię 3D.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Spółka Stars.Space ustanowiła nowy rekord wartości kapitału zebranego w ramach crowdfundingu udziałowego. Firma zebrała w sieci, w zamian za udziały, 4,55 mln zł.
Skóra, która sama leczy 90 proc. skaleczeń w ciągu zaledwie 4 godzin i całkowicie się regeneruje w ciągu 24 godzin. To nie marzenie. Naukowcy właśnie stworzyli super skórę.
Sztuczna inteligencja może pomóc uczniom w nauce, ale kluczowy w edukacji zawsze jest człowiek i jego motywacja do czerpania wiedzy z dostępnych źródeł – mówi Barbara Dubiecka-Kruk, nauczycielka matematyki, bohaterka podcastu z cyklu „Rzecz o AI”.
Wyścig AI nabiera tempa. Alibaba, chiński koncern z branży e-commerce, m.in. operator AliExpress, ogłosił, że wprowadza właśnie swój najnowszy model generatywnej sztucznej inteligencji - QwQ-32B.
W praktycznie każdej firmie można znaleźć procesy, których efektywność można podnieć, wykorzystując narzędzia AI.
Sprzedaż czołowych firm handlu internetowego w ostatnich latach wciąż rośnie w tempie dwucyfrowym. Dominują te z odzieżą i butami, elektroniką, kosmetykami i żywnością. Zdecydowanie najlepiej radzą sobie jednak sklepy średniej wielkości.
W robotyce nadciąga kolejna fala – jak twierdzą eksperci, chodzi o maszyny, które nie tylko wyglądają jak ludzie, ale także „myślą”, podejmują decyzje i wykonują funkcje ze zręcznością, która zaciera granicę między robotem a człowiekiem.
Ministra rodziny, pracy i polityki społecznej Agnieszka Dziemianowicz-Bąk poinformowała o planach stworzenia listy zawodów chronionych przed wpływem sztucznej inteligencji - pisze w komunikacie fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju, która krytycznie ocenia ten pomysł.
Entuzjazm przegrywa z obawami – tak można ocenić podejście rodzimych przedsiębiorców do implementacji systemów sztucznej inteligencji. Na kluczowego wroga wyrasta jednak problem „shadow AI”.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas