Tyxo to nowatorski projekt firmy eTailor, który ma szansę zrewolucjonizować sposób, w jaki dobieramy i kupujemy koszule. W praktyce chodzi o narzędzie, które pełni funkcję wirtualnej miary krawieckiej. Aplikacja mobilna mysłowickiego startupu prowadzi użytkownika przez cały proces zakupowy, a sercem programu jest sztuczna inteligencja. To ona pozwala na skanowanie sylwetki za pomocą aparatu w telefonie i zamówienie odpowiednio dopasowanej odzieży. Bez wychodzenia z domu czy biura użytkownik może więc zamówić koszulę niczym wprost z salonu krawieckiego.
Koszula na wymiar uszyta przez algorytm
Działanie apki nie jest skomplikowane. W e-sklepie użytkownik wybiera interesujący go model z kolekcji. Następnie mierzy się, robiąc smartfonem dwa zdjęcia sylwetki i zapisuje zeskanowane wymiary w aplikacji. Na tej bazie inteligentny system tworzy precyzyjny model 3D. To on ma stanowić punkt wyjściowy dla dalszej pracy konstruktorów szablonów, krojczych i szwalni. Co ważne, zdjęcia są całkowicie anonimowe. To wszystko bez wychodzenia z domu, kolejek do kasy czy minut straconych w przymierzalniach. Finalnie klient otrzymuje produkt nie tylko całkowicie spersonalizowany, ale też wykonany w Polsce i z wysokiej jakości materiałów.
– Korzystamy z certyfikowanych tkanin i nici produkowanych w Portugalii i w Czechach. Same guziki z imitacji masy perłowej są sprowadzane z Niemiec – wylicza Angelika Szwarc, współzałożycielka marki Tyxo i autorka pierwszej kolekcji koszul.
Jak zaznacza, wszystkie koszule są szyte w lokalnych szwalniach na Śląsku i w Małopolsce. – Dbamy o każdy detal produktu, ale także o warunki i środowisko, w jakich pracujemy. Szyjemy tyle, ile rzeczywiście jest potrzebne. Myślę, że klienci docenią takie rozsądne podejście i krok w kierunku tzw. rynku Slow Fashion – podkreśla.
Czytaj więcej
Pracownicy Telhio Credit Union są przyzwyczajeni do monitorowania ich komunikacji wewnętrznej pod kątem zgodności z amerykańskimi przepisami finansowymi. Teraz firma sprawdza też oznaki uprzedzeń w e-mailach, SMS-ach i rozmowach telefonicznych.