Aktualizacja: 11.05.2025 04:29 Publikacja: 23.10.2021 16:40
Foto: Twitter/Donald Trump
Twitter zbadał zamieszczone między 1 kwietnia a 15 sierpnia 2020 roku tweety polityków z siedmiu krajów: USA, Wielkiej Brytanii, Kanady, Francji, Niemiec, Hiszpanii i Japonii, a także mediów informacyjnych, głównie amerykańskich jak Fox News, czy "New York Times". Porównano miliony wpisów na stronie głównej, gdzie o ich wyświetlaniu decyduje algorytm, z systemem tradycyjnym, gdzie są ustawione chronologicznie. Efekt był zaskakujący. W sześciu z siedmiu krajów algorytm „w sposób znaczący” bardziej promował, a więc częściej zamieszczał wpisy prawicowych polityków i mediów. Wyjątkiem były Niemcy.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Elon Musk zapowiedział, że jego chatbot ze sztuczną inteligencją, Grok 3, opracowany przez firmę xAI i konkurent...
W 2025 roku sztuczna inteligencja (AI) będzie kontynuować swój dynamiczny rozwój, wpływając na różne aspekty dzi...
Przez sztuczną inteligencję wpadliśmy w tzw. błędne koło dezinformacji – alarmują eksperci. Jak wskazują, algory...
Użytkownicy pokochali sztuczną inteligencję coraz częściej „zaszywaną” w telefonach, choć nawet nie wiedzą, że z...
Firma OpenAI pokazała najnowszy model swojej rewolucyjnej sztucznej inteligencji: GPT-4. Teraz ta budząca nadzie...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas