Eksperci zaskoczeni. Człowiek przez telefon wciąż wygrywa z botem

Automaty w call center stają się coraz powszechniejsze i skuteczniejsze. Mimo to bez wsparcia sprzedaży przez „żywego” konsultanta firmy mogą tracić klientów.

Publikacja: 25.10.2021 01:14

Ubezpieczyciele stawiają na szybką likwidację szkód – także poprzez infolinię.

Ubezpieczyciele stawiają na szybką likwidację szkód – także poprzez infolinię.

Foto: Flickr

Voiceboty, chatboty czy wirtualne call center – technologie głosowe wspierane sztuczną inteligencją (AI) stopniowo przejmują biura obsługi klientów w coraz większej grupie firm i instytucji. Coraz chętniej z rozwiązań, które usprawniają komunikację, korzystają m.in. urzędy miast, banki (w br. taki system uruchomiły Alior Bank i mBank) oraz e-sklepy. I nie ma wątpliwości, że to przyszłość. Pytanie, czy już dziś jesteśmy na nią gotowi, a owe technologie są wystarczająco skuteczne.

Pozostało 85% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Sztuczna Inteligencja
ChatGPT coraz potężniejszy. Najnowsza wersja ma już „oczy” i rozumie sarkazm
Sztuczna Inteligencja
Algorytmy znad Wisły mogą zdziałać cuda
Sztuczna Inteligencja
Sztuczna inteligencja łamie kolejne bariery. To już groźne
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Sztuczna Inteligencja
Wirtualny raper okazał się rasistą. „Nieustanne słowa na N”