AI polskiej spółki sprawdzi influencerów

Polskie gwiazdy internetu przyciągnęły niedawno do Tauron Areny w Krakowie ponad 20 tys. fanów, głównie młodego pokolenia. Dla tych odbiorców tradycyjna telewizja przestała być atrakcyjna. Interesujące treści znajdują online na kanałach takich twórców, jak np. „Rezi” czy „Friz”
mat. pras.

Coraz więcej marek podejmuje współpracę z tzw. influencerami w mediach społecznościowych, czyli np. popularnymi instagramerami. To sposób, by dotrzeć do jak największego grona potencjalnych odbiorców. Problemem dla firm jest jednak ocena skuteczności takiej współpracy.

I tu pomocne mogą być sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i analityka danych. Rodzima spółka ITmagination wdrożyła prototyp takiego rozwiązania u jednego z klientów. System do rozpoznawania obrazu w social mediach ma weryfikować jakość pracy influencerów, którym firmy płacą za pozycjonowanie ich marki i produktów.

Monitoruje on, analizuje i porównuje wyniki kampanii, a także śledzi analogiczne aktywności u konkurencji. Dzięki tej technologii można kontrolować efektywność kampanii. – System może sprawdzić setki tysięcy zdjęć. Wystarczy podać nazwę produktu lub profilu, który chcemy przeanalizować – wyjaśnia Łukasz Dylewski, menedżer w zespole Data Science w startupie ITmagination.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Londyn ratuje konkurenta SpaceX. Ma ważny powód

Brytyjski rząd, razem z indyjską firmą Bharti Global, za kwotę 500 milionów dolarów przejmie ...

Bogaty świat polskich internetowych gwiazd

Czołowi polscy youtuberzy i instagramerzy są w stanie – dzięki współpracy z markami – ...

Polacy ubezpieczają USA

Łódzko-kalifornijski startup specjalizujący się w ubezpieczeniach zakończył właśnie rundę B i zebrał 27 mln ...

Firmy usługowe nowoczesnej gospodarki podbijają rynek pracy

Końcówka roku przyniosła szybszy wzrost zatrudnienia w innowacyjnych firmach z tzw. nowoczesnej gospodarki, co ...

Japoński gigant wykłada krocie na twórcę „Fortnite’a”

Koncern Sony kupuje udziały w Epic Games. Za mniejszościowy pakiet w studiu, które stworzyło ...

Instagram walczy z poprawianiem wyglądu

Serwis Instagram zdecydował się zablokować część filtrów, które imitują operacje plastyczne i drastyczne zmiany ...