Reklama
Rozwiń

AI polskiej spółki sprawdzi influencerów

Coraz więcej marek podejmuje współpracę z tzw. influencerami w mediach społecznościowych, czyli np. popularnymi instagramerami. To sposób, by dotrzeć do jak największego grona potencjalnych odbiorców. Problemem dla firm jest jednak ocena skuteczności takiej współpracy.

Publikacja: 10.11.2019 20:52

Polskie gwiazdy internetu przyciągnęły niedawno do Tauron Areny w Krakowie ponad 20 tys. fanów, głów

Polskie gwiazdy internetu przyciągnęły niedawno do Tauron Areny w Krakowie ponad 20 tys. fanów, głównie młodego pokolenia. Dla tych odbiorców tradycyjna telewizja przestała być atrakcyjna. Interesujące treści znajdują online na kanałach takich twórców, jak np. „Rezi” czy „Friz”

Foto: mat. pras.

I tu pomocne mogą być sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i analityka danych. Rodzima spółka ITmagination wdrożyła prototyp takiego rozwiązania u jednego z klientów. System do rozpoznawania obrazu w social mediach ma weryfikować jakość pracy influencerów, którym firmy płacą za pozycjonowanie ich marki i produktów.

Monitoruje on, analizuje i porównuje wyniki kampanii, a także śledzi analogiczne aktywności u konkurencji. Dzięki tej technologii można kontrolować efektywność kampanii. – System może sprawdzić setki tysięcy zdjęć. Wystarczy podać nazwę produktu lub profilu, który chcemy przeanalizować – wyjaśnia Łukasz Dylewski, menedżer w zespole Data Science w startupie ITmagination.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Technologie
AI i kwanty łamią tajemnice reaktorów jądrowych. Przełom z USA
Technologie
W kosmos poleciał jako pierwszy Polak. Wróciło zainteresowanie Mirosławem Hermaszewskim
Technologie
Google „otwiera” swojego bota. Gemini zyska nowe możliwości?
Technologie
„Gdzie leci Sławosz?” – internet oszalał na punkcie polskiego astronauty. I jego żony
Technologie
AI zmieni zasady gry w reklamie? Polacy mają pomysł
Technologie
Kiedyś zabijała, teraz ma leczyć. „Klątwa Tutenchamona” powstrzyma raka?