AI polskiej spółki sprawdzi influencerów

Coraz więcej marek podejmuje współpracę z tzw. influencerami w mediach społecznościowych, czyli np. popularnymi instagramerami. To sposób, by dotrzeć do jak największego grona potencjalnych odbiorców. Problemem dla firm jest jednak ocena skuteczności takiej współpracy.

Publikacja: 10.11.2019 20:52

Polskie gwiazdy internetu przyciągnęły niedawno do Tauron Areny w Krakowie ponad 20 tys. fanów, głów

Polskie gwiazdy internetu przyciągnęły niedawno do Tauron Areny w Krakowie ponad 20 tys. fanów, głównie młodego pokolenia. Dla tych odbiorców tradycyjna telewizja przestała być atrakcyjna. Interesujące treści znajdują online na kanałach takich twórców, jak np. „Rezi” czy „Friz”

Foto: mat. pras.

I tu pomocne mogą być sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i analityka danych. Rodzima spółka ITmagination wdrożyła prototyp takiego rozwiązania u jednego z klientów. System do rozpoznawania obrazu w social mediach ma weryfikować jakość pracy influencerów, którym firmy płacą za pozycjonowanie ich marki i produktów.

Monitoruje on, analizuje i porównuje wyniki kampanii, a także śledzi analogiczne aktywności u konkurencji. Dzięki tej technologii można kontrolować efektywność kampanii. – System może sprawdzić setki tysięcy zdjęć. Wystarczy podać nazwę produktu lub profilu, który chcemy przeanalizować – wyjaśnia Łukasz Dylewski, menedżer w zespole Data Science w startupie ITmagination.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Technologie
Lekarze postawili chorej złą diagnozę. ChatGPT uratował jej życie
Technologie
Rewolucja na budowach. Ludzie nie będą już potrzebni
Technologie
To ma być „mur" nie do przebicia. Kraje NATO łączą siły
Technologie
Maszyny zyskają kolejny zmysł. To rewolucja w robotyce
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Technologie
Koniec z fałszywymi uśmiechami. Teraz będzie już można łatwo poznać prawdziwe uczucia