Reklama

AI polskiej spółki sprawdzi influencerów

Coraz więcej marek podejmuje współpracę z tzw. influencerami w mediach społecznościowych, czyli np. popularnymi instagramerami. To sposób, by dotrzeć do jak największego grona potencjalnych odbiorców. Problemem dla firm jest jednak ocena skuteczności takiej współpracy.

Publikacja: 10.11.2019 20:52

Polskie gwiazdy internetu przyciągnęły niedawno do Tauron Areny w Krakowie ponad 20 tys. fanów, głów

Polskie gwiazdy internetu przyciągnęły niedawno do Tauron Areny w Krakowie ponad 20 tys. fanów, głównie młodego pokolenia. Dla tych odbiorców tradycyjna telewizja przestała być atrakcyjna. Interesujące treści znajdują online na kanałach takich twórców, jak np. „Rezi” czy „Friz”

Foto: mat. pras.

I tu pomocne mogą być sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i analityka danych. Rodzima spółka ITmagination wdrożyła prototyp takiego rozwiązania u jednego z klientów. System do rozpoznawania obrazu w social mediach ma weryfikować jakość pracy influencerów, którym firmy płacą za pozycjonowanie ich marki i produktów.

Monitoruje on, analizuje i porównuje wyniki kampanii, a także śledzi analogiczne aktywności u konkurencji. Dzięki tej technologii można kontrolować efektywność kampanii. – System może sprawdzić setki tysięcy zdjęć. Wystarczy podać nazwę produktu lub profilu, który chcemy przeanalizować – wyjaśnia Łukasz Dylewski, menedżer w zespole Data Science w startupie ITmagination.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
AI zyskuje własny język niezrozumiały dla ludzi. Dźwięki jak w „Gwiezdnych wojnach”
Technologie
Nowa era w medycynie. Ten niezwykły robot rozwiąże kluczowy problem
Technologie
AI pisze przemówienia polityków i zostaje członkiem rządu. „Odporna na korupcję”
Technologie
AI wymyśla fakty? Twórcy ChatGPT zbadali halucynacje i mają na nie sposób
Technologie
OpenAI zatrudnia wybitnego neurobiologa z Harvardu. Chce przełomów w AI i w medycynie
Reklama
Reklama