AI polskiej spółki sprawdzi influencerów

Polskie gwiazdy internetu przyciągnęły niedawno do Tauron Areny w Krakowie ponad 20 tys. fanów, głównie młodego pokolenia. Dla tych odbiorców tradycyjna telewizja przestała być atrakcyjna. Interesujące treści znajdują online na kanałach takich twórców, jak np. „Rezi” czy „Friz”
mat. pras.

Coraz więcej marek podejmuje współpracę z tzw. influencerami w mediach społecznościowych, czyli np. popularnymi instagramerami. To sposób, by dotrzeć do jak największego grona potencjalnych odbiorców. Problemem dla firm jest jednak ocena skuteczności takiej współpracy.

I tu pomocne mogą być sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i analityka danych. Rodzima spółka ITmagination wdrożyła prototyp takiego rozwiązania u jednego z klientów. System do rozpoznawania obrazu w social mediach ma weryfikować jakość pracy influencerów, którym firmy płacą za pozycjonowanie ich marki i produktów.

Monitoruje on, analizuje i porównuje wyniki kampanii, a także śledzi analogiczne aktywności u konkurencji. Dzięki tej technologii można kontrolować efektywność kampanii. – System może sprawdzić setki tysięcy zdjęć. Wystarczy podać nazwę produktu lub profilu, który chcemy przeanalizować – wyjaśnia Łukasz Dylewski, menedżer w zespole Data Science w startupie ITmagination.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polskie miasta uchylą nieba bezzałogowcom. Najpierw medyczny dron-robot

Już za kilka tygodni nad Warszawą po raz pierwszy przeleci autonomiczny dron medyczny – ...

Polacy chcą grać na emocjach w internecie

AdEmotion chce dzięki systemowi rozpoznawania emocji użytkowników sieci zwiększać e-handel. Projekt znalazł już uznanie ...

Wynalazek Toshiby wykryje raka. Z kropli krwi

Japoński koncern ujawnił swój najnowszy produkt. Jego maszyna, wielkości kserokopiarki, z jednej kropli krwi ...

Rewolucyjny rok na rynku gier

Steamowi rośnie konkurent, Chiny otwierają swój rynek, a świat czeka na wieści w sprawie ...

Technologiczny gigant z Kalifornii wchodzi do Polski

Wyceniany na 22,5 mld dol. startup Stripe rusza na podbój europejskich rynków. Ta założona ...

Złe wiadomości dla vlogerów. Zapłacą według stawek 18 i 32 proc.

Dochody z reklam vlogera podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych według progresywnej skali podatkowej. Powinny ...