Tylko Android może dorównać iPhone’owi

Dzięki terminalom z systemem operacyjnym Google amerykański producent chce odbudować pozycję na rynku telefonów komórkowych. Jeżeli nie pod względem udziałów, to chociaż pod względem rentowności produkcji. W Polsce Motorola obserwuje rynkową batalię Nokii i Samsunga. O strategii i nowej ofercie rozmawiamy z Michałem Kwiatkowskim, Technical Account Mangerem Mobile Devices w Motorola Polska.

Publikacja: 27.11.2009 15:23

Michał Kwiatkowski, Motorola Polska

Michał Kwiatkowski, Motorola Polska

Foto: rpkom.pl

[b]rpkom.pl: Jeszcze trzy lata temu pisano, że Motorola szybko goni Nokię. Wasza firma na światowym rynku producentów komórek ustępowała tylko Finom. Od tamtego czasu udziały Motoroli w światowym rynku spadły z ponad 20 do niespełna 5 proc. Jakie błędy pana zdaniem popełniliście?[/b] [i]Michał Kwiatkowski, Motorola Polska[/i]: – Rzeczywiście ostatnie dwa lata nie były dla nas najbardziej udane. Od strony produktowej przyczyniła się do tego zbyt duża ilość platform, które staraliśmy się rozwijać równolegle, co miało wpływ na koszty produkcji. Jednak teraz strategia firmy zmieniła się diametralnie, skupiamy się na smartfonach z systemem Android, znacząco ograniczyliśmy koszty i efekty z kwartału na kwartał są coraz bardziej widoczne.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama