Tylko Android może dorównać iPhone’owi

Dzięki terminalom z systemem operacyjnym Google amerykański producent chce odbudować pozycję na rynku telefonów komórkowych. Jeżeli nie pod względem udziałów, to chociaż pod względem rentowności produkcji. W Polsce Motorola obserwuje rynkową batalię Nokii i Samsunga. O strategii i nowej ofercie rozmawiamy z Michałem Kwiatkowskim, Technical Account Mangerem Mobile Devices w Motorola Polska.

Publikacja: 27.11.2009 15:23

Michał Kwiatkowski, Motorola Polska

Michał Kwiatkowski, Motorola Polska

Foto: rpkom.pl

[b]rpkom.pl: Jeszcze trzy lata temu pisano, że Motorola szybko goni Nokię. Wasza firma na światowym rynku producentów komórek ustępowała tylko Finom. Od tamtego czasu udziały Motoroli w światowym rynku spadły z ponad 20 do niespełna 5 proc. Jakie błędy pana zdaniem popełniliście?[/b] [i]Michał Kwiatkowski, Motorola Polska[/i]: – Rzeczywiście ostatnie dwa lata nie były dla nas najbardziej udane. Od strony produktowej przyczyniła się do tego zbyt duża ilość platform, które staraliśmy się rozwijać równolegle, co miało wpływ na koszty produkcji. Jednak teraz strategia firmy zmieniła się diametralnie, skupiamy się na smartfonach z systemem Android, znacząco ograniczyliśmy koszty i efekty z kwartału na kwartał są coraz bardziej widoczne.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa