Reklama
Rozwiń
Reklama

W ponad 4 proc. polskich domów nie ma telewizora

Z końcem roku badająca telewizyjną oglądalność firma Nielsen Audience Measurement po raz kolejny aktualizowała tzw. uniwersy, czyli zmienne, przez które są ważone codzienne dane dotyczące oglądalności telewizyjnej. To jeden z głównych wniosków.

Publikacja: 29.12.2015 21:00

Z informacji, do jakich dotarł rpkom.pl wynika, że według jej najnowszych estymacji wzrósł odsetek gospodarstw domowych, w których nie ma już telewizora, wzrósł w Polsce w ciągu ostatniego roku z 3,8 proc. do 4,1 proc., co daje ponad 550 tys. domów bez dostępu tradycyjnej telewizji (wszystkich gospodarstw domowych jest bowiem w Polsce według Nielsena ponad 13,5 mln, mieszka w nich 35,6 mln widzów).

To trend powszechny nie tylko w Polsce, idący w parze z tendencją do rezygnowania z tradycyjnej płatnej telewizji i zastępowania jej internetowymi odpowiednikami w rodzaju Netfliksa, Hulu czy Apple TV.  Z najnowszych doniesień Pew Research Center wynika, że w USA z usług płatnej telewizji (kablówek lub platform satelitarnych) korzysta  76 proc. domów. 15 proc. gospodarstw zrezygnowało z płatnej telewizji, a 9 proc. nigdy jej nie subskrybowało.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama