W ponad 4 proc. polskich domów nie ma telewizora

Z końcem roku badająca telewizyjną oglądalność firma Nielsen Audience Measurement po raz kolejny aktualizowała tzw. uniwersy, czyli zmienne, przez które są ważone codzienne dane dotyczące oglądalności telewizyjnej. To jeden z głównych wniosków.

Publikacja: 29.12.2015 21:00

Z informacji, do jakich dotarł rpkom.pl wynika, że według jej najnowszych estymacji wzrósł odsetek gospodarstw domowych, w których nie ma już telewizora, wzrósł w Polsce w ciągu ostatniego roku z 3,8 proc. do 4,1 proc., co daje ponad 550 tys. domów bez dostępu tradycyjnej telewizji (wszystkich gospodarstw domowych jest bowiem w Polsce według Nielsena ponad 13,5 mln, mieszka w nich 35,6 mln widzów).

To trend powszechny nie tylko w Polsce, idący w parze z tendencją do rezygnowania z tradycyjnej płatnej telewizji i zastępowania jej internetowymi odpowiednikami w rodzaju Netfliksa, Hulu czy Apple TV.  Z najnowszych doniesień Pew Research Center wynika, że w USA z usług płatnej telewizji (kablówek lub platform satelitarnych) korzysta  76 proc. domów. 15 proc. gospodarstw zrezygnowało z płatnej telewizji, a 9 proc. nigdy jej nie subskrybowało.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont