W ponad 4 proc. polskich domów nie ma telewizora

Z końcem roku badająca telewizyjną oglądalność firma Nielsen Audience Measurement po raz kolejny aktualizowała tzw. uniwersy, czyli zmienne, przez które są ważone codzienne dane dotyczące oglądalności telewizyjnej. To jeden z głównych wniosków.

Publikacja: 29.12.2015 21:00

Z informacji, do jakich dotarł rpkom.pl wynika, że według jej najnowszych estymacji wzrósł odsetek gospodarstw domowych, w których nie ma już telewizora, wzrósł w Polsce w ciągu ostatniego roku z 3,8 proc. do 4,1 proc., co daje ponad 550 tys. domów bez dostępu tradycyjnej telewizji (wszystkich gospodarstw domowych jest bowiem w Polsce według Nielsena ponad 13,5 mln, mieszka w nich 35,6 mln widzów).

To trend powszechny nie tylko w Polsce, idący w parze z tendencją do rezygnowania z tradycyjnej płatnej telewizji i zastępowania jej internetowymi odpowiednikami w rodzaju Netfliksa, Hulu czy Apple TV.  Z najnowszych doniesień Pew Research Center wynika, że w USA z usług płatnej telewizji (kablówek lub platform satelitarnych) korzysta  76 proc. domów. 15 proc. gospodarstw zrezygnowało z płatnej telewizji, a 9 proc. nigdy jej nie subskrybowało.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić