Reklama

Test marży: spór o stawki hurtowe i audyt [NOWE]

Publikacja: 15.01.2012 09:12

W przyszłym tygodniu, we wtorek, w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej odbędzie się spotkanie w sprawie metodologii testu marży i testu ceny (MS/PS), na podstawie których UKE dopuszcza do obrotu handlowego nowe oferty dostępowe Telekomunikacji Polskiej.

Zmiana metodologii, jaka jest przedmiotem aktualnych konsultacji, jest inicjatywą UKE. Operatorzy alternatywni wskazują na dwa główne dla nich problemy związane z obliczaniem kosztów świadczenia usług (TP musi wykazać, że operatorzy alternatywni będą mogli konkurować z jej nową usługą detaliczna na bazie obowiązujących stawek na usługi hurtowe w jej sieci), branych pod uwagę w teście. UKE proponuje, aby operatorzy alternatywni (altneci) uśredniali koszty świadczenia usług BSA (popularniejszych, ale w hurcie droższych) i usług LLU (mniej popularnych, ale w hurcie tańszych). W efekcie średnie koszty altnetów byłyby niższe, dzięki czemu również TP mogłaby obniżać stawki detaliczne. Według opinii jej konkurentów UKE szuka drogi, dzięki której TP mogłoby w zgodzie z aktualnym reżimem regulacyjnym obniżyć detaliczne ceny i skuteczniej konkurować na rynku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama