http://pulsbiznesu.pb.pl/3916507,19024,warto-przekroczyc-granice-w-internecie (dostęp płatny)
T-Mobile otworzył już 100 tys. kont
Operator pokazuje bankom, jak przyciągać klientów. Dziennie otwiera tysiąc rachunków. A mógłby więcej. Rynek bankowy początkowo nie traktował poważnie T-Mobile Usług Bankowych dostarczanych przez Alior Bank (T-MUB). Sam operator także nie czuł się najlepiej w roli sprzedawcy kont osobistych. Poza krótką kampanią reklamową z udziałem małżeństwa Lewandowskich niespecjalnie chwalił się swoim nowym biznesem. Niewiele też o nim mówił, wyłączając krótką informację sprzed kilku miesięcy, że pozyskał już 70 tys. klientów. Podał też, że na koniec III kwartału będzie ich już ponad 100 tys., co rynek przyjął z niedowierzaniem. Grzegorz Bors, dyrektor ds. rynku prywatnego w T-Mobile, odpowiedzialny za projekt bankowy w organizacji, potwierdza, że faktycznie tyle wniosków o otwarcie rachunków spłynęło od startu usługi w maju. 80 proc. klientów T-MUB to również klienci T-Mobile.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3916482,98601,t-mobile-otworzyl-juz-100-tys-kont (dostęp płatny)
Jeśli nie gotówka, to co?
Płatności mobilne oznaczają wygodę, oszczędność czasu i możliwość realizowania potrzeb tu i teraz. Polacy są zakupowymi konserwatystami. Choć dwie trzecie (66 proc.) ma karty płatnicze, zdecydowaną większość (82 proc.) należności regulujemy gotówką — wynika z raportu „Zwyczaje płatnicze Polaków” przygotowanego przez NBP. A jednak innowacyjne formy płatności — choćby realizowane za pomocą smartfonów — powoli znajdują uznanie. Jeśli chodzi o wykorzystanie technologii mobilnych przy płaceniu za produkty i usługi, nasz kraj jest nawet liderem w regionie. Co może jeszcze przyspieszyć rozwój płatności mobilnych w Polsce?
http://pulsbiznesu.pb.pl/3916499,31724,jesli-nie-gotowka-to-co (dostęp płatny)
Gmail odbiera klientów Onetowi
Co miesiąc z serwisów pocztowych w Polsce korzysta średnio 15 mln osób — wynika z ogólnopolskiego badania realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. To aż siedmiu na dziesięciu użytkowników sieci. Największym powodzeniem cieszy się poczta Wp.pl, z której korzysta ponad jedna czwarta internautów (5,8 mln). Na drugim miejscu pod względem liczby użytkowników uplasował się Gmail (5,1 mln), a na trzecim — Onet.pl (4,4 mln). Gdy polskim portalom ubywa zwolenników, Gmail ciągle zdobywa nowych — w ostatnich pięciu latach odnotował niemal 40-proc. wzrost popularności (z 17 do 24 proc.). Ten serwis wybierają najczęściej ludzie młodzi (w wieku 15-24 lata), deklarujący co najmniej wykształcenie pomaturalne i pochodzący z dużych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców). Dla porównania: w poczcie Onetu gustują osoby powyżej 55. roku życia.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3916500,19484,gmail-odbiera-klientow-onetowi (dostęp płatny)
Legimi wchodzi na Kindle
Poznańska firma uruchomiła platformę do zakupów subskrypcyjnych. Trafi tym samym do użytkowników Amazon Kindle. Spółka Legimi, na rynku obecna ledwie od kilku lat, już zdążyła przewrócić do góry nogami model sprzedaży e-booków w Polsce. Firma miała burzliwy start, który wywołał niemałe protesty branży wydawniczej. Zdążyła jednak do swojego konceptu już przekonać wydawców, zapewniając, że również im sprzedaż e-booków w modelu abonamentowym może się opłacać. Samych użytkowników zachęcać zbyt intensywnie nie musiała, wystarczyło otworzenie dostępu do kilku tysięcy e-booków za kilkanaście złotych miesięcznie. Tylko że dotychczas poza zasięgiem Legimi pozostawali użytkownicy czytników Amazon Kindle.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3916511,70331,legimi-wchodzi-na-kindle (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita [/srodtytul]
Branża IT przestała narzekać na kryzys
Brak kapitału w firmach ?na inwestycje ?w oprogramowanie?i sprzęt jest główną barierą hamującą rozwój spółek informatycznych w Polsce. Po trudnych latach 2012 i 2013, gdy branża IT musiała się zmagać z negatywnymi skutkami spowolnienia gospodarczego, ten rok zapowiada się znacznie lepiej. Jak wynika z badań firmy PMR, aż 89 proc. przedstawicieli firm IT oczekuje wzrostu rynku w porównaniu z 2013 r. Rok wcześniej optymistów było tylko 48 proc. Wzrost w porównaniu z ub. r. powinien przekroczyć 7 proc. Zaledwie 5 proc….
http://archiwum.rp.pl/artykul/1258827-Branza-IT-przestala-narzekac-na-kryzys.html (dostęp płatny)
Inwestorzy liczą na multipleks
O 8,4 proc., do 11,05 zł, rosły na wtorkowej sesji notowania spółki Kino Polska, właściciela kanałów filmowych Filmbox i Stopklatka TV oraz serwisu internetowego o tej samej nazwie. Wzrostowi kursu firmy kontrolowanej przez SPI International…
http://archiwum.rp.pl/artykul/1258839-Inwestorzy-licza-na-multipleks.html (dostęp płatny)
Netia stoi przed wyborem
Analitycy zalecają Netii koncentrację na usługach dla firm. Co dalej z Netią – zastanawiają się maklerzy w oczekiwaniu na publikację wyników za III kwartał i strategię nowego zarządu stacjonarnego telekomu, który od kilku miesięcy ma nowego znaczącego akcjonariusza w postaci Zbigniewa Jakubasa. – Po strategii Netii oczekuję silniejszego nacisku na rozwój w segmencie usług dla firm – mówi Paweł Puchalski z DM BZ WBK. Jednym ze scenariuszy dla telekomu, który ma…
http://archiwum.rp.pl/artykul/1258836-Netia-stoi-przed-wyborem.html (dostęp płatny)
Konkurs przez telefon komórkowy tylko z pełną informacją o zasadach
Konsument musi wiedzieć, ?ile będzie go kosztował udział ?w konkursie, w którym odpowiedzi na pytania wysyła się esemesem. Nabijanie ludzi w esemesowe konkursy może się skończyć wysoką karą, jeżeli klienci nie są dokładnie poinformowani o zasadach zabawy. Przekonała się o tym spółka CT Creative Team. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał karę w wysokości…
http://archiwum.rp.pl/artykul/1258781-Konkurs-przez-telefon-komorkowy-tylko-z-pelna-informacja-o-zasadach.html (dostęp płatny)
Podręczna elektronika
http://archiwum.rp.pl/artykul/1258727-Podreczna-elektronika.html (dostęp płatny)