Reklama
Rozwiń
Reklama

Tanie smartfony nie w smak producentom słuchawek

W tym roku na rynkach pojawią się smartfony kosztujące w detalu mniej niż 100 dol. Będzie to możliwe dzięki nowym, uniwersalnym płytom głównym, integrującym większość funkcji sprzętu w jednej, taniej części. Na umasowieniu tanich multimedialnych słuchawek zyskają operatorzy i Google. Producenci sprzętu będą musieli się pogodzić z coraz niższymi marżami, problemem którego od kilku już lat doświadcza Nokia.

Publikacja: 07.02.2011 08:29

Tanie smartfony nie w smak producentom słuchawek

Foto: ROL

Smartfony to przykład być może największej w historii światowej gospodarki eksplozji popularności konkretnego produktu i tempa poszerzania rynku. W 2009 r. na świecie kupiono 173 mln takich urządzeń. W 2010 r. było ich 270 mln. W 2011 r., według wyliczeń [b]IDC[/b], padnie bariera pół miliarda. Liczba urządzeń mobilnych zrównała się z liczbą komputerów sprzedawanych na świecie.

Ten proces nie byłby możliwy bez spadku cen hardware i software wykorzystywanego w smartfonach. Komponenty telefonów tanieją, a zbudowanie smartfona o cenie detalicznej poniżej 100 dol. nie jest już problemem. Spadek cen powoduje jednak, że producenci muszą się pogodzić z niższymi marżami.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama