Reklama
Rozwiń

Tanie smartfony nie w smak producentom słuchawek

W tym roku na rynkach pojawią się smartfony kosztujące w detalu mniej niż 100 dol. Będzie to możliwe dzięki nowym, uniwersalnym płytom głównym, integrującym większość funkcji sprzętu w jednej, taniej części. Na umasowieniu tanich multimedialnych słuchawek zyskają operatorzy i Google. Producenci sprzętu będą musieli się pogodzić z coraz niższymi marżami, problemem którego od kilku już lat doświadcza Nokia.

Publikacja: 07.02.2011 08:29

Tanie smartfony nie w smak producentom słuchawek

Foto: ROL

Smartfony to przykład być może największej w historii światowej gospodarki eksplozji popularności konkretnego produktu i tempa poszerzania rynku. W 2009 r. na świecie kupiono 173 mln takich urządzeń. W 2010 r. było ich 270 mln. W 2011 r., według wyliczeń [b]IDC[/b], padnie bariera pół miliarda. Liczba urządzeń mobilnych zrównała się z liczbą komputerów sprzedawanych na świecie.

Ten proces nie byłby możliwy bez spadku cen hardware i software wykorzystywanego w smartfonach. Komponenty telefonów tanieją, a zbudowanie smartfona o cenie detalicznej poniżej 100 dol. nie jest już problemem. Spadek cen powoduje jednak, że producenci muszą się pogodzić z niższymi marżami.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości