Warszawski startup chce, by internetowe zakupy były porównywalnym doświadczeniem jak te w realu. Pomóc ma inteligentna automatyzacja całego procesu zakupowego online. Właśnie takie narzędzia rozwija Zowie. Spółka założona przez Maję Schaefer i Macieja Ciołka od ponad dwóch lat stara się odmienić e-handel. W tym czasie pozyskała już klientów z całego świata, w tym takie marki, jak: Avon, Empik, InPost czy L’Oréal. Firma zatrudnia dziś ponad 40 osób nie tylko w Warszawie, ale również w Krakowie i Nowym Jorku.
Kluczem personalizacja
– Gdy wchodzisz do kawiarni na rogu, barista zna twoje imię i wie, co chcesz zamówić. Zakupy online nie zapewniają tej samej atmosfery i tego samego poziomu personalizacji – mówi Maja Schaefer.
Według niej odmienić to może automatyzacja powtarzalnej pracy w obsłudze klienta. To ona pozwoli bowiem sklepom zapewnić lepsze doświadczenie zakupowe. Jak? – Proste problemy rozwiązywane są automatycznie i od ręki, a agenci obsługi klienta mają więcej czasu, by pochylić się nad bardziej złożonymi pytaniami i zaoferować najlepsze rozwiązanie – tłumaczy prezes i współzałożycielka Zowie.
Czytaj więcej
Sztuczna inteligencja łącząca inwestorów i pożyczkobiorców, pasażerski dron i nowatorski system komunikacji satelitarnej to tylko część z rodzimych innowacji, które mają szansę podbić świat.
Jak podkreśla, warszawski startup jest w stanie poprawiać doświadczenia wszystkich stron – zarówno kupujących w sieci, jak i e-sprzedawców. Jego rozwiązania ułatwiają bowiem sklepom internetowym personalizację obsługi klienta (poprzez inteligentne narzędzia do automatyzacji komunikacji z konsumentami). Spółka rozwija autorski silnik AI, który wykrywa powtarzające się pytania i automatyzuje odpowiedzi na nie, ale dostarcza też zespołom z działów obsługi klienta kontekstowe informacje, które pomagają w rozwiązaniu bardziej złożonych problemów. W konsekwencji, jak wskazuje Schaefer, Zowie automatyzuje od 60 do nawet 95 proc. wszystkich zapytań klientów. – Do tego łatwo integruje się z platformami takimi jak Zendesk czy Shopify – podają w startupie. I zaznaczają, że system Zowie oszczędza średnio dwie godziny dziennie pracy swoich agentów, którzy mogą w ten sposób skupić się np. na doradzaniu w wyborach konsumentom, zwiększając przy tym sprzedaż w e-sklepach (firma podaje, że użytkownicy platformy Zowie notują średnio 12-proc. wzrost satysfakcji konsumentów – tzw. CSAT).