Aktualizacja: 13.02.2025 23:38 Publikacja: 07.03.2022 20:56
Startup OpenQuiz chce podbić rynek gier nowatorskim pomysłem
Foto: AdobeStock
Pandemia przyspieszyła znane już wcześniej trendy, takie jak wzrost m.in. popularności e-commerce czy gier mobilnych. Teraz czas na kolejną innowację w rozrywce online – i tu swojej szansy poszuka krakowski startup Open Quiz. Spółka stawia na „Yazzdę”, grę łączącą quizy z nowoczesnym modelem biznesowym.
– Większość mojej kariery zawodowej to funkcjonowanie w przemyśle czasu wolnego i mediach, gdzie należy wyważyć aspekty finansowe i artystyczne. Przeważnie model biznesowy polega na tym, że staramy się zainteresować określonym produktem użytkowników i tym samym jak najwięcej ich pozyskać. Następnie ich „komercjalizujemy, wyświetlając reklamę". Budowanie produktu online w całkiem innym modelu biznesowym – gdzie od samego początku chcemy, by użytkownik zapłacił za produkt lub usługę – jest w świecie online niespotykane – tłumaczy Marek Dworak. I zaznacza, że pod tym względem Open Quiz ze swoim flagowym produktem – „Yazzdą” – przełamuje stereotypowe podejście do rozrywki online. – Dla mnie to fascynujące wyzwanie – dodaje.
Czy w globalnym wyścigu AI, zdominowanym przez Chiny oraz USA, Stary Kontynent już zupełnie się nie liczy? Branża farmaceutyczna pokazuje, że jest jednak wciąż o co walczyć.
Polacy opracowali unikatową technologię, która pozwala w niewidoczny sposób znakować kamienie szlachetne i śledzić je w całym łańcuchu od kopalni do wprowadzenia na rynek. Start-up Nanores nawiązał współpracę z rządem Botswany.
Europa ma znacznie niższe wskaźniki komercjalizacji badań naukowych niż Stany Zjednoczone czy Azja. Nowe Centrum Biotechnologii i Bioprodukcji może pomóc zredukować ten dystans. Jeśli nie przegra w starciu z biurokracją.
W mętnej wodzie rosyjskiego biznesu kobieta-miliarderka to rzadki okaz. Tatiana Kim swój pomysł na sklep internetowy przekształciła w wart ponad 10 mld dol. biznes. W noworocznym prezencie kupiła sobie najwyższy budynek Moskwy.
Już 18-19 lutego odbędą się w Kielcach XXVII Międzynarodowe Targi Energetyki i Elektrotechniki oraz Odnawialnych Źródeł Energii ENEX, których Huawei Polska jest wyłącznym partnerem. Na stoisku w hali 6-D03, firma zaprezentuje swój innowacyjny ekosystem FusionSolar, przyczyniający się do transformacji energetycznej w sektorze prosumenckim, komercyjnym i przemysłowym oraz w wielkoskalowych instalacji fotowoltaicznych.
Zeszły rok był pełen rozczarowań. Ten zapowiada się ciekawiej. Gracze czekają na premierę „The Alters” i wieści w sprawie nowego „Wiedźmina”.
Rosną, choć coraz wolniej, wydatki Polaków i firm na media i rozrywkę. Przez cztery lata dołożymy jednak jeszcze 10 mld zł – wynika z najnowszego raportu doradczej firmy, który opisujemy jako pierwsi.
Widz kin w Polsce tęskni za krajowymi produkcjami. To dzięki nim pierwsze półrocze przyniosło zmiany w rankingu dystrybutorów i wzrost frekwencji. W wakacje królują animacje z hollywoodzkich studiów. Mimo to lipcowe dane rozczarowały.
Kina w Polsce notują przerwę w odbudowie widowni. Znamy najnowsze wyniki i przewidywania branży. Winne są strajki w Hollywood i sezon ogórkowy.
Webtoon Entertainment debiutuje na Nasdaq i wycenia się po 21 dolarów za akcję. Daje to firmie wartość niemal 2,7 mld dolarów.
„Supersiostry” to kolejna próba nakręcenia polskiego kina superbohaterskiego. Niezbyt udana, ale mająca swoje momenty.
Jak to w dobrym science fiction, Magdalena Salik we „Wścieku” nie projektuje tylko fantazyjnego „co by było, gdyby...”, lecz przygląda się współczesności. Zastanawia się, czy jest szansa, byśmy zeszli z drogi prowadzącej nas w stronę globalnego feudalizmu technologicznego.
„Zwierzaki żądne władzy” to dowód, że i najprostsze gry bywają skomplikowane.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas