RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 26.12.2024 02:10 Publikacja: 07.03.2022 20:56
Startup OpenQuiz chce podbić rynek gier nowatorskim pomysłem
Foto: AdobeStock
Pandemia przyspieszyła znane już wcześniej trendy, takie jak wzrost m.in. popularności e-commerce czy gier mobilnych. Teraz czas na kolejną innowację w rozrywce online – i tu swojej szansy poszuka krakowski startup Open Quiz. Spółka stawia na „Yazzdę”, grę łączącą quizy z nowoczesnym modelem biznesowym.
– Większość mojej kariery zawodowej to funkcjonowanie w przemyśle czasu wolnego i mediach, gdzie należy wyważyć aspekty finansowe i artystyczne. Przeważnie model biznesowy polega na tym, że staramy się zainteresować określonym produktem użytkowników i tym samym jak najwięcej ich pozyskać. Następnie ich „komercjalizujemy, wyświetlając reklamę". Budowanie produktu online w całkiem innym modelu biznesowym – gdzie od samego początku chcemy, by użytkownik zapłacił za produkt lub usługę – jest w świecie online niespotykane – tłumaczy Marek Dworak. I zaznacza, że pod tym względem Open Quiz ze swoim flagowym produktem – „Yazzdą” – przełamuje stereotypowe podejście do rozrywki online. – Dla mnie to fascynujące wyzwanie – dodaje.
Rozwijany w Dolinie Krzemowej od niespełna trzech miesięcy start-up Macieja Szymczyka trafił pod skrzydła Y Combinator. Ten student UC Berkeley zamierza namieszać w amerykańskim sektorze obronnym.
System AI od Saventic Health pracuje dla 11 spośród 30 największych graczy w branży farmaceutycznej na trzech kontynentach. Firma zapowiada ekspansję w USA.
Start-up Flexee nawiązał współpracę z Visą i wprowadza nowatorski benefit dla pracowników, który pozwoli im kupować posiłki w sklepach oraz zamawiać jedzenie online.
Trójmiejski start-up Maviator opracował prototyp osobowego drona – pojazd jest w pełni funkcjonalny i szykowany do produkcji. Firma właśnie rusza ze zbiórką pieniędzy na rozwój projektu. Maszyna na rynek może trafić w 2025 r.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Stworzona przez Grzegorza Błażewicza spółka, w którą zainwestował Rafał Brzoska, rusza na podbój północy Europy. Chce być wiodącą platformą dla e-commerce.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
Rosną, choć coraz wolniej, wydatki Polaków i firm na media i rozrywkę. Przez cztery lata dołożymy jednak jeszcze 10 mld zł – wynika z najnowszego raportu doradczej firmy, który opisujemy jako pierwsi.
Widz kin w Polsce tęskni za krajowymi produkcjami. To dzięki nim pierwsze półrocze przyniosło zmiany w rankingu dystrybutorów i wzrost frekwencji. W wakacje królują animacje z hollywoodzkich studiów. Mimo to lipcowe dane rozczarowały.
Kina w Polsce notują przerwę w odbudowie widowni. Znamy najnowsze wyniki i przewidywania branży. Winne są strajki w Hollywood i sezon ogórkowy.
Webtoon Entertainment debiutuje na Nasdaq i wycenia się po 21 dolarów za akcję. Daje to firmie wartość niemal 2,7 mld dolarów.
„Supersiostry” to kolejna próba nakręcenia polskiego kina superbohaterskiego. Niezbyt udana, ale mająca swoje momenty.
Jak to w dobrym science fiction, Magdalena Salik we „Wścieku” nie projektuje tylko fantazyjnego „co by było, gdyby...”, lecz przygląda się współczesności. Zastanawia się, czy jest szansa, byśmy zeszli z drogi prowadzącej nas w stronę globalnego feudalizmu technologicznego.
„Zwierzaki żądne władzy” to dowód, że i najprostsze gry bywają skomplikowane.
„Mad Max: Na drodze gniewu” z 2015 r. odświeżył nie tylko słynną serię, ale kino rozrywkowe w ogóle. Trudno było jednak przypuszczać, że George Miller znów wymyśli proch. Wchodząca do kin „Furiosa” powtarza sprawdzoną recepturę, z tym że wszystkiego jest więcej, bardziej i mocniej. Jak wyszło?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas