Pandemia przyspieszyła znane już wcześniej trendy, takie jak wzrost m.in. popularności e-commerce czy gier mobilnych. Teraz czas na kolejną innowację w rozrywce online – i tu swojej szansy poszuka krakowski startup Open Quiz. Spółka stawia na „Yazzdę”, grę łączącą quizy z nowoczesnym modelem biznesowym.
– Większość mojej kariery zawodowej to funkcjonowanie w przemyśle czasu wolnego i mediach, gdzie należy wyważyć aspekty finansowe i artystyczne. Przeważnie model biznesowy polega na tym, że staramy się zainteresować określonym produktem użytkowników i tym samym jak najwięcej ich pozyskać. Następnie ich „komercjalizujemy, wyświetlając reklamę". Budowanie produktu online w całkiem innym modelu biznesowym – gdzie od samego początku chcemy, by użytkownik zapłacił za produkt lub usługę – jest w świecie online niespotykane – tłumaczy Marek Dworak. I zaznacza, że pod tym względem Open Quiz ze swoim flagowym produktem – „Yazzdą” – przełamuje stereotypowe podejście do rozrywki online. – Dla mnie to fascynujące wyzwanie – dodaje.