Reklama

Uprawy z kontenera wsparte AI i aplikacją. To przyszłość rolnictwa?

Krakowski start-up stworzył system hodowli roślin – w każdym miejscu, o każdej porze roku, bez pestycydów i z ograniczonym zapotrzebowaniem na wodę.

Publikacja: 10.05.2022 09:15

Start-up Hydropolis rozwija innowacyjny projekt „smart farming” – inteligentnych upraw w specjalnych

Start-up Hydropolis rozwija innowacyjny projekt „smart farming” – inteligentnych upraw w specjalnych kontenerach, gdzie to oprogramowanie czuwa nad nawodnieniem, oświetleniem czy wilgotnością

Foto: hydropolis

Rynek AgriTech, czyli innowacji w rolnictwie, rośnie w tempie ponad 12 proc. rocznie. Jak wynika z prognoz ResearchandMarkets, w 2027 r. jego wartość sięgnie globalnie 41,2 mld dol. wobec 17,4 mld dol. w 2019 r. Istotne miejsce w tej niezwykle perspektywicznej branży wykroić sobie zamierza Hydropolis. Krakowski start-up, we współpracy z łódzką spółką BinarApps, buduje nowatorski system tzw. upraw hydroponicznych. Monitorowanie i zarządzanie nimi z poziomu aplikacji, z wykorzystaniem chmury obliczeniowej i inteligentnych algorytmów, to zupełnie nowy wymiar rolnictwa i ogrodnictwa.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
„Polski laser”. Ten start-up chce odmienić produkcję smartfonów i chipów
Materiał Promocyjny
Łączność dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy
Biznes Ludzie Startupy
Ogrody i plantacje zamiast parkingów i pustostanów. To będzie rewolucja w miastach
Biznes Ludzie Startupy
Miliony dolarów na wojskowe drony, AI i robo-karaluchy. Niemcy zgarniają wszystko
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes Ludzie Startupy
Ile można wycisnąć z hulajnogi? Ten start-up chce pobić światowy rekord
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama