Lekarza zastąpi AI. Polacy przeanalizują wyniki pacjenta online

Polski start-up Labplus rozwija technologię, która może zrewolucjonizować analizę badań diagnostycznych. Nowatorski projekt pozyskał ponad 7 mln zł finansowania.

Publikacja: 26.07.2022 07:47

Labplus chce zrewolucjonizować diagnostykę medyczną. Projekt Siddartha Agrawala rozwija się w Polsce

Labplus chce zrewolucjonizować diagnostykę medyczną. Projekt Siddartha Agrawala rozwija się w Polsce, ale celuje też za granicę.

Foto: Patrick T. Fallon / Bloomberg

Spółka, za którą stoi Siddarth Agrawal, doktor nauk medycznych i nauk o zdrowiu, udostępniła właśnie pacjentom LabTest Checker – narzędzie analizujące wyniki badań online (dostępne dla użytkowników platformy uPacjenta). Start-up wykorzystuje w tym celu sztuczną inteligencję (AI). Sięgnięcie po algorytmy przyspiesza diagnostykę medyczną. Firma Agrawala, który jest lekarzem Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego im. Jana Mikulicza-Radeckiego we Wrocławiu, opracowała autorski silnik diagnostyczny – ten interpretuje wyniki badań. Założyciel spółki wskazuje, że LabTest Checker to narzędzie internetowe, dzięki któremu pacjenci otrzymują w kilka sekund trafne rozpoznanie oraz rekomendację postępowania, która spowoduje, że szybciej trafią do odpowiedniego specjalisty i rozpoczną skuteczne leczenie. Labplus w efekcie usprawnia też pracę lekarzy i pracowników medycznych, zmniejszając liczbę wizyt pacjentów.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Biznes Ludzie Startupy
Polki rewolucjonizują usługi krawieckie. Zrozumiały pokolenie Z i zarabiają
Biznes Ludzie Startupy
Ta aplikacja ochroni Polaków. Wykryje szkodliwe związki
Biznes Ludzie Startupy
Dotyk przez internet? Tak, to już możliwe, Polacy zbliżą narody
Biznes Ludzie Startupy
Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone
Biznes Ludzie Startupy
Indeks strachu Trumpa. Ukraińcy w Polsce stworzyli narzędzie przewidujące przyszłość
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku