Reklama
Rozwiń

Lek na marnotrawstwo. Polska innowacja dba o świeżość żywności w Azji i Ameryce

Fresh Inset opracował technologię przedłużania świeżości zerwanych owoców i warzyw. Z tego unikalnego rozwiązania korzystają już Argentyna i Pakistan.

Publikacja: 20.12.2022 01:04

O dłuższą świeżość jabłek i gruszek zadbają specjalne naklejki. Innowacja, która podbija świat, jest

O dłuższą świeżość jabłek i gruszek zadbają specjalne naklejki. Innowacja, która podbija świat, jest dziełem toruńskiego start-upu. Technologia ta może pozyskać miliony dolarów od inwestorów

Foto: shutterstock

Spółka z Torunia stworzyła rozwiązanie, po które sięgają najwięksi gracze na rynku dostaw świeżej żywności. Technologia zapewniająca dłuższą zdatność do spożycia stała się hitem. Firma, którą kieruje Andrzej Wolan, z sukcesem komercjalizuje swoje nowatorskie rozwiązanie – przeprowadziła ponad 120 testów wdrożeniowych m.in. w USA, Peru, Brazylii oraz kilku krajach Unii Europejskiej. Owoce i warzywa z ochroną Fresh Inset są już sprzedawane w Argentynie i Pakistanie, a na kolejnych kilkunastu rynkach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii czy Chile, rozpoczęto rejestracje produktu. Na tym jednak nie koniec – start-up planuje również dbać o świeżość kwiatów.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku