Wirtualny rower, czyli NordicTrack VR Bike, stał się jednym z przełomowych projektów warszawskiej firmy Immersion. Polska spółka kooperowała przy nim (w zakresie oprogramowania) z amerykańskim gigantem – iFIT. Rower, który był połączeniem rowerka fitness i gogli VR, a więc technologii, dzięki której użytkownik przekuwa wysiłek fizyczny w konkretne postępy w świecie wirtualnym, realizowany był we współpracy z HTC Vive. Całość okazała się na tyle udana, że iFIT zdecydował się zainwestować w warszawski start-up. Gigant został jednym z udziałowców Immersion, płacąc ponad milion dolarów za ok. 5 proc. udziałów.
Immersion to spółka ze świata gier wideo (w br. szykuje się właśnie do premiery „Divine Duel, która łączy elementy fitness jako jeden z fundamentów rozgrywki, motywując graczy do większego ruchu i promując koncepcję ćwiczeń fizycznych z interaktywną zabawą). Ale nie zamyka się tylko na ten rynek, co więcej, wykorzystuje technologie VR, AR i silniki gier do opracowywania zaawansowanych, interaktywnych rozwiązań dla innych branż – od edukacji i szkoleń, po sektor nieruchomości.
Rozwiązania dla firm fitness to jednak jeden z wiodących projektów w warszawskiej spółce. Właśnie przy takich projektach start-up od dawna kooperował z iFIT (brał udział w integracji inteligentnych ciężarków iSelect z technologią Amazon Alexa, tworzył gry łączące urządzenia do ćwiczeń z wirtualną rzeczywistością oraz technologie integrujące silniki gier wideo z płaskoekranowymi urządzeniami fitness). Łączna wartość współpracy obu firm wyniosła kilka milionów dolarów. Teraz ich relacje jeszcze się zacieśnią. Dla polskiej spółki to wielka szansa – amerykański iFIT to bowiem globalny podmiot – działa w ponad 120 krajach, a jego marki (NordicTrack, ProForm, Sweat, Freemotion czy Weider) są rozpoznawalne w branży.
Czytaj więcej
W Las Vegas ruszyła coroczna, największa na świecie impreza branży nowych technologii. Nie brakuje innowacyjnych rozwiązań – począwszy od podręcznych gadżetów i sprzętów elektroniki konsumenckiej, po motoryzację.
– Inwestycja iFIT, największego w USA producenta sprzętu fitness i właściciela liczącej kilka milionów użytkowników platformy, wnosi zasoby oraz know-how, które pomogą nam budować rozwiązania z obszaru interaktywnego fitnessu – potwierdza Piotr Baczyński, założyciel Immersion.