Reklama

Sztuczna inteligencja w Polsce rośnie w siłę. Oto firmy, które się liczą

Choć w technologii AI nie gramy jeszcze w globalnej I lidze, to lista krajowych firm, które są już rozpoznawalne na świecie, jest coraz dłuższa. Rodzimym algorytmom może pomóc Bruksela.

Publikacja: 31.05.2023 03:17

Konkurencja jest ogromna, a technologie AI wymagają potężnego finansowania, którego nad Wisłą brakuj

Konkurencja jest ogromna, a technologie AI wymagają potężnego finansowania, którego nad Wisłą brakuje. Mimo to nie brakuje interesujących projektów

Foto: Adobe Stock

Eksperci sektora nowych technologii i inwestorzy są zgodni: polski rynek ma sporo do zaoferowania w zakresie zaawansowanych algorytmów. Mamy bazę bardzo zdolnych i cenionych na świecie programistów (nad czym niedawno rozpływał się w komplementach Sam Altman, prezes OpenAI) oraz pierwsze spółki, które wdrażają rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji na szerszą skalę.

Czy uda się nam na fali boomu wywołanego przez ChatGPT przebić z rodzimymi projektami? Analitycy mówią, że będzie trudno, bo konkurencja jest ogromna, a technologie AI wymagają potężnego finansowania, którego nad Wisłą brakuje. Z pomocą polskim firmom mogą przyjść jednak unijne regulacje.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Materiał Promocyjny
Łączność dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy
Biznes Ludzie Startupy
Ogrody i plantacje zamiast parkingów i pustostanów. To będzie rewolucja w miastach
Biznes Ludzie Startupy
Miliony dolarów na wojskowe drony, AI i robo-karaluchy. Niemcy zgarniają wszystko
Biznes Ludzie Startupy
Ile można wycisnąć z hulajnogi? Ten start-up chce pobić światowy rekord
Biznes Ludzie Startupy
Polski start-up rewolucjonizuje medycynę. AI wykryje chorobę szybciej niż człowiek
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama