Aktualizacja: 21.11.2024 12:59 Publikacja: 30.05.2022 12:04
Aż 47 proc. rodzimych e-sklepów, decydując się na sprzedaż via marketplace, wybiera Allegro. Ok. 35 proc. stawia na Facebooka, a 9 proc. na różne porównywarki internetowe. Jak wynika z analiz Shoper, dotąd tylko 3 proc. rodzimych e-sprzedawców wybrało serwis Amazon.
Foto: razen Zigic / shutterstock
Zgodnie z raportem firmy OC&C do 2025 r. platformy marketplace w handlu detalicznym oraz w segmencie „travel” (podróże) mają stanowić o nawet 50 proc. wydatków online (statystyka z wyłączeniem Chin). Wzrost tego segmentu w tym okresie szacowany jest na 15 proc. rocznie. A – jak twierdzą analitycy – to dopiero początek rozwoju tego trendu. Internetowe platformy tego typu, zwłaszcza w wyspecjalizowanych sektorach, w których nie ma jeszcze dostatecznej konsolidacji, będą rozwijać się wyjątkowo dynamicznie. Wiele też może wydarzyć się nad Wisłą. Wedle OC&C Polska jest bowiem w gronie najbardziej obiecujących rynków z punktu widzenia serwisów marketplace. W końcu to tu na rynku e-commerce dzieli i rządzi Allegro.
Nuro, autonomiczny start-up zajmujący się dostawami zakupów za pomocą robotycznych pojazdów, poinformował, że zwalnia 20 proc. pracowników. Wcześniej z testów takich usług wycofały się Amazon i FedEx.
Pudełka, w których w przyszłości będą dostarczane np. zakupy internetowe, mają być zupełnie inne niż dzisiaj. Eksperci z DS Smith pokazali wizję tego typu opakowań – byłyby ekologiczne i inteligentne.
Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać e-zakupy. To zaciskanie pasa dotyczyć ma jednak tylko pewnych kategorii. W niektórych segmentach jednak Polacy wręcz chcą zwiększać swoje wydatki.
Platformy handlu internetowego i e-sklepy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie klientów oraz skłonienie ich do zakupów. Ma być przede wszystkim wygodnie. A w osiągnięciu tego pomagają najnowsze technologie.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Już co drugi Polak do zakupów przez internet używa urządzeń mobilnych, jak smartfon lub tablet – wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia.
Europejki pracujące w branży technologicznej wciąż zmagają się z wieloma problemami. Luka płacowa jest tylko jednym z nich. Mało optymistycznych danych na temat sytuacji kobiet działających w tym sektorze dostarcza najnowszy raport firmy Atomico.
Aplikacja Pro Speed Test miała być pomocą przy reklamacjach jakości stacjonarnego internetu. Od kilku tygodni nie ma już certyfikatu Urzędu Komunikacji Elektronicznej. I nie ma go dziś nikt. Co planuje regulator?
Boom na sztuczną inteligencję sprawił, że potężny strumień pieniędzy inwestorów został skierowany właśnie na projekty AI. Eksperci mówią już o bańce spekulacyjnej, a Europejski Bank Centralny ostrzega przed załamaniem rynku.
Automatyzacja rozliczeń podatkowych jest wymuszona prawem, ale może przynieść też korzyści dla samych podatników.
Pomysł stworzenia funduszu innowacji pod egidą resortu obrony i mocne zaangażowanie armii w rozwój technologii sztucznej inteligencji to kierunki, które zdaniem ekspertów mogłyby zwiększyć nasze bezpieczeństwo. Jest jednak „ale”.
Wzrost aktywności akwizycyjnej w Europie powinien przełożyć się na zainteresowani polskimi firmami IT.
Czasy się zmieniają, a prawnicy specjalizujący się w ochronie danych osobowych nadal twierdzą, że to Urząd Ochrony Danych Osobowych powinien kontrolować dane i sztuczną inteligencję.
Odpowiedź na to z pozoru absurdalne pytanie jest prosta: Taylor Swift i sztuczna inteligencja nie były jeszcze w polskim sądzie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas