Aktualizacja: 01.07.2025 07:35 Publikacja: 30.05.2022 12:04
Aż 47 proc. rodzimych e-sklepów, decydując się na sprzedaż via marketplace, wybiera Allegro. Ok. 35 proc. stawia na Facebooka, a 9 proc. na różne porównywarki internetowe. Jak wynika z analiz Shoper, dotąd tylko 3 proc. rodzimych e-sprzedawców wybrało serwis Amazon.
Foto: razen Zigic / shutterstock
Zgodnie z raportem firmy OC&C do 2025 r. platformy marketplace w handlu detalicznym oraz w segmencie „travel” (podróże) mają stanowić o nawet 50 proc. wydatków online (statystyka z wyłączeniem Chin). Wzrost tego segmentu w tym okresie szacowany jest na 15 proc. rocznie. A – jak twierdzą analitycy – to dopiero początek rozwoju tego trendu. Internetowe platformy tego typu, zwłaszcza w wyspecjalizowanych sektorach, w których nie ma jeszcze dostatecznej konsolidacji, będą rozwijać się wyjątkowo dynamicznie. Wiele też może wydarzyć się nad Wisłą. Wedle OC&C Polska jest bowiem w gronie najbardziej obiecujących rynków z punktu widzenia serwisów marketplace. W końcu to tu na rynku e-commerce dzieli i rządzi Allegro.
Izba Gospodarki Elektronicznej ogłasza XIII edycję konkursu e-Commerce Polska awards – wydarzenia, które nie tyl...
9,5 miliona utraconych wizyt miesięcznie. 104 tysiące stron bez ruchu. Content marketing w e-commerce generuje k...
Nuro, autonomiczny start-up zajmujący się dostawami zakupów za pomocą robotycznych pojazdów, poinformował, że zw...
Pudełka, w których w przyszłości będą dostarczane np. zakupy internetowe, mają być zupełnie inne niż dzisiaj. Ek...
Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać e-zakupy. T...
Platformy handlu internetowego i e-sklepy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie klientów oraz skłonienie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas