Reklama
Rozwiń
Reklama

W ten sposób robimy teraz zakupy. Zaskakująca statystyka

Już co drugi Polak do zakupów przez internet używa urządzeń mobilnych, jak smartfon lub tablet – wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia.

Publikacja: 30.08.2022 14:35

W ten sposób robimy teraz zakupy. Zaskakująca statystyka

Foto: Adobe Stock

Tzw. m-commerce wyraźnie rośnie w siłę nad Wisłą i staje się preferowanym kanałem zakupów. Wręcz 22 proc. z nas ogranicza się wyłącznie do robienia zakupów na telefonie, a 40 proc. ma zainstalowane specjalne aplikacje do odwiedzania sklepów online.

Dane ARC pokazują, że wśród osób, które korzystają z e-commerce więcej jest już tych, którzy sięgają w tym celu po smartfon (71 proc.) niż laptop, czy komputer stacjonarny (odpowiednio 61 i 27 proc.). Co dziesiąty ankietowany internauta do e-zakupów wykorzystuje tablet. Według badań Polacy, którzy robią zakupy w sieci, na swoich telefonach chętnie instalują aplikacje. 74 proc. takich respondentów przyznaje, że ma apkę bankową, 72 proc. – społecznościową, a 69 proc. – właśnie zakupową. Poza tym osoby takie instalują aplikacje nawigacyjne (54 proc.), a także filmowe i muzyczne (43 proc.), oraz gry (33 proc.). - Trend pokazujący przechodzenie na zakupy z wykorzystaniem telefonu w coraz młodszych pokoleniach jest coraz bardziej wyraźny – komentuje Marek Biernacki, prezes fintechu Mokka. I Zaznacza, że to właśnie doświadczenia użytkowników związane z użytkowaniem aplikacji mobilnych będą decydować o przyszłości handlu w internecie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
E-Commerce
Polskie e-biznesy zaproszone do rywalizacji o laury innowacji
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Patronat Rzeczpospolitej
E-commerce 2025: raport Harbingers pokazuje, dlaczego content nie działa i jak AI zmienia zasady gry w SEO
E-Commerce
Klapa dostawczych robotów. Giganci wierzyli, że to przyszłość e-handlu
E-Commerce
Rewolucja w opakowaniach. Ekologiczne i same się naprawią
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
E-Commerce
Mimo inflacji na te produkty Polacy chcą zwiększyć wydatki
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama