Aktualizacja: 22.02.2025 04:56 Publikacja: 30.08.2022 14:35
Foto: Adobe Stock
Tzw. m-commerce wyraźnie rośnie w siłę nad Wisłą i staje się preferowanym kanałem zakupów. Wręcz 22 proc. z nas ogranicza się wyłącznie do robienia zakupów na telefonie, a 40 proc. ma zainstalowane specjalne aplikacje do odwiedzania sklepów online.
Dane ARC pokazują, że wśród osób, które korzystają z e-commerce więcej jest już tych, którzy sięgają w tym celu po smartfon (71 proc.) niż laptop, czy komputer stacjonarny (odpowiednio 61 i 27 proc.). Co dziesiąty ankietowany internauta do e-zakupów wykorzystuje tablet. Według badań Polacy, którzy robią zakupy w sieci, na swoich telefonach chętnie instalują aplikacje. 74 proc. takich respondentów przyznaje, że ma apkę bankową, 72 proc. – społecznościową, a 69 proc. – właśnie zakupową. Poza tym osoby takie instalują aplikacje nawigacyjne (54 proc.), a także filmowe i muzyczne (43 proc.), oraz gry (33 proc.). - Trend pokazujący przechodzenie na zakupy z wykorzystaniem telefonu w coraz młodszych pokoleniach jest coraz bardziej wyraźny – komentuje Marek Biernacki, prezes fintechu Mokka. I Zaznacza, że to właśnie doświadczenia użytkowników związane z użytkowaniem aplikacji mobilnych będą decydować o przyszłości handlu w internecie.
Nuro, autonomiczny start-up zajmujący się dostawami zakupów za pomocą robotycznych pojazdów, poinformował, że zwalnia 20 proc. pracowników. Wcześniej z testów takich usług wycofały się Amazon i FedEx.
Pudełka, w których w przyszłości będą dostarczane np. zakupy internetowe, mają być zupełnie inne niż dzisiaj. Eksperci z DS Smith pokazali wizję tego typu opakowań – byłyby ekologiczne i inteligentne.
Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać e-zakupy. To zaciskanie pasa dotyczyć ma jednak tylko pewnych kategorii. W niektórych segmentach jednak Polacy wręcz chcą zwiększać swoje wydatki.
Platformy handlu internetowego i e-sklepy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie klientów oraz skłonienie ich do zakupów. Ma być przede wszystkim wygodnie. A w osiągnięciu tego pomagają najnowsze technologie.
Gigant e-handlu po raz pierwszy w lipcu organizuje dla polskich klientów festiwal zakupów doskonale znany w USA i na innych rynkach.
Jak wynika z najnowszych danych Eurostatu w 2024 roku w Polsce ze sztucznej inteligencji sięgało zaledwie 6 proc. polskich przedsiębiorstw. W grupie małych i średnich przedsiębiorstw odsetek ten był jeszcze niższy.
Koncern z Cupertino szuka sposobu na zwiększenie przychodów. Kluczem może okazać się wprowadzany właśnie na rynek iPhone 16e, adresowany do użytkowników z mniej zasobnym portfelem.
W dobie powszechnej cyfryzacji, przedsiębiorcy coraz częściej stają przed wyzwaniem ochrony swoich praw w internecie. Treści publikowane przez podmioty trzecie w mediach społecznościowych mogą godzić w dobra przedsiębiorstwa.
AI Act wymaga rozwijania kompetencji osób tworzących i korzystających z systemów sztucznej inteligencji. Kluczowe jest tu ewolucyjne podejście.
20 lutego wchodzi w życie ostatnia część nowelizacji prawa autorskiego, o którą twórcy walczyli od lat. Przewiduje ona prawo do dodatkowego wynagrodzenia dla artystów wykonujących cudze utwory, rozpowszechniane w streamingu lub VOD.
Nawet bez polskiej ustawy o sztucznej inteligencji, firma może wprowadzić regulacje określające, jak z niej korzystać. Brak takich zasad może przysporzyć pracodawcy problemów.
Microsoft ujawnił, że udało mu się stworzyć nowy kwantowy układ obliczeniowy – Majorana 1. Dzięki niemu komputery kwantowe mają wejść do użytku nie w ciągu dekad, lecz lat.
Chińskie systemy generatywnej sztucznej inteligencji Qwen i DeepSeek, o których w ostatnich tygodniach stało się wyjątkowo głośno, nie są wcale tak dobre, jak mogłoby się wydawać. Przodują w rankingu zawodności.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas