– Rynek wideo rejestratorów ma się dobrze i nadal rośnie, szacunkowo ponad 20 proc. rocznie pod względem ilości sprzedanych sztuk. Wynik wartościowo powinien być jeszcze lepszy, bo zainteresowanie przesuwa się w kierunku produktów droższych i lepszej jakości – mówi Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu RTV Euro AGD. – O ile rok temu poszukiwane były modele w cenie ok. 100 zł, teraz największa dynamika występuje w modelach w cenie 300 zł i powyżej i w znanych markach – dodaje.
Marki są nawet większymi optymistami i potwierdzają, iż na rynku nadal mamy boom. – Wzrost sprzedaży rejestratorów trasy to 30–40 proc. rocznie. Tendencja jest wzrostowa, ponieważ zmienia się świadomość ludzi na temat kamer samochodowych. W wielu sytuacjach ratują one z opresji. Wprowadzamy na rynek coraz to lepsze wideo rejestratory – mówi Krzysztof Korpal, właściciel KGK TRADE i założyciel marki Xblitz. Jest na tym rynku od pięciu lat.
ZOBACZ TAKŻE: Kamera poprawi powietrze
– Obserwujemy już wzrost sprzedaży w Polsce i prognozujemy, że w niedługim czasie z uwagi na zmianę przepisów na Zachodzie ten trend przeniesie się na kolejne rynki. Widać już, że to nie tylko moda, ale niezbędne urządzenie dla kierowcy, zarówno zawodowego, jak i przeciętnego Kowalskiego w XXI w. – dodaje.
Jest to jednak nadal kategoria sezonowa. – Obserwujemy systematyczny wzrost w tej kategorii, choć oczywiście szczyt zainteresowania tego typu produktami przypada na okres urlopowy, od maja do sierpnia lub nawet września. Wideorejestratory to również popularny prezent świąteczny, sprzedaż zauważalnie rośnie w okresie grudnia i stycznia – mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert. – Polacy z kamerek samochodowych korzystają coraz chętniej i wynika to przede wszystkim z pragmatyzmu. Materiał filmowy jest przydatny w wyjaśnianiu powodów kolizji lub innych zdarzeń drogowych czy procedurze odszkodowawczej. Jeśli prawodawca nie ograniczy swobody w korzystaniu z tego typu urządzeń, perspektywy dla rynku DVR są optymistyczne.