Reklama

Które gadżety podbiją świat w 2025 roku? Już nie smartwatche. Okulary i pierścienie

Popyt na tzw. technologię ubieralną w przyszłym roku skoczy o 20 proc. – wieszczą eksperci. Napędem mają być już nie tylko smartwatche, ale też inteligentne okulary i pierścienie.

Publikacja: 19.11.2024 04:35

Rok 2025 ma być dla segmentu inteligentnych okularów przełomowy. Zdaniem analityków wejście takich g

Rok 2025 ma być dla segmentu inteligentnych okularów przełomowy. Zdaniem analityków wejście takich graczy jak Baidu i wdrożenie AI napędzą cały rynek technologii ubieralnych

Foto: baiduelo

Chiński koncern Baidu zaprezentował właśnie innowacyjny sprzęt o nazwie Xiaodu AI, inteligentne okulary oparte na LLM (duży model językowy). Jak twierdzi gigant, to pierwsze na świecie takie rozwiązanie AI. Sprzęt działa na bazie chińskiego modelu językowego, oferuje możliwość fotografowania z perspektywy pierwszej osoby, sterowanie głosem i asystenta wirtualnego (funkcja pytań i odpowiedzi w czasie rzeczywistym). Co więcej, noszona na nosie technologia monitoruje kalorie użytkownika, a także służy wiedzą o otaczającym świecie (gadżet wyposażono w encyklopedię obiektów, tłumaczenie wizualne i dźwiękowe oraz system inteligentnych przypomnień).

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gadżety
Apple ogłasza koniec barier językowych. Ale to Polacy byli pierwsi
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Gadżety
Polacy kupią iPhone'a 17? Na razie na potęgę szukają „starego” modelu
Gadżety
Polacy zaskoczyli. Choć nowy iPhone nadchodzi, wolą starszy model
Gadżety
Google z nowymi smartfonami AI. Koncern zaskoczył składanym urządzeniem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Gadżety
Apple szykuje szklaną rewolucję. Wyciekł niezwykły projekt iPhone'a
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama