Rosja szykuje kaganiec na internetowych gigantów

Bloomberg

Kreml chce podporządkować sobie w Rosji m.in. Google i Facebooka. Kary mogą być wysokie.

Administracja Władimira Putina przygotowała projekt zmian w prawie – podaje agencja Reuters. Zakłada on, że za złamanie rosyjskiego przepisów, firmy działające w sferze łączności i komunikacji, w tym Google i Facebook, mogą zostać ukarane grzywnami w wysokości do 1 proc. swoich rocznych przychodów w Rosji.

Kreml pozostawił też sobie prawo do blokowania na terenie Rosji serwisów łamiących rosyjskie prawo. Projekt daje też możliwość kilkukrotnego karania tej samej firmy. W materiale podawane są liczby zgodnie z którymi Google w 2017 r miał przychody w Rosji 45,2 mld rubli (687 mln dol.). Według obowiązującego obecnie prawa, największa kara sięga 700 tys. rubli (10,5 tys. dol.). Jeżeli w życie wejdą propozycje Kremla, będzie to 7 mln dolarów.

Reuters dowiedział się w Facebooku, że firma prowadzi rozmowy z rosyjskimi organami nadzoru. Do dziś bowiem amerykański koncern nie przeniósł do Rosji serwera z danymi osobistymi rosyjskich użytkowników. A wymaga tego zmienione 3 lata temu prawo.

Podobnie postępują inne zagraniczne firmy – Twitter, Google. W stosunku do tej ostatniej 25 października Roskomnadzor (Nadzór nad branżą komunikacji i łączności, w tym internetu) zapowiedział , że nałoży grzywnę za udostępnienie użytkownikom odsyłaczy do zabronionych przez Rosję stron.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rekordowa kradzież iphone`ów. TIR zniknął na… autostradzie

Warte ponad 25 mln zł telefony, iPady i inteligentne zegarki wyparowały z brytyjskiej autostrady. ...

Targi E3: Nowy „Snajper” ma upolować klientów dla CI Games

Podczas trwających targów branżowych polski CI Games pokazuje nową część „Snajpera”. – Zwiastun został ...

Samsung rozpoczyna w Polsce sprzedaż telewizorów w technologi 8K

Od piątku, 16 listopada telewizory QLED 8K o przekątnej ekranu 65 i 75 cali ...

Disney zmienia logo 20th Century Fox. Złe skojarzenia

Należące do Disneya znane studio filmowe 20th Century Fox wyrzuca słowo „Fox” ze swojej ...

Szef AliExpress w regionie: Chcemy promować chińskie marki

Polska to dla nas ważny rynek, co pokazał Dzień Singla. Dlatego chcemy pracować nad ...

Olbrzymi sukces Disney+. Goni Netfliksa

Nowa usługa streamingowa koncernu Disney w pięć miesięcy zyskała ponad 50 mln abonentów. Jeszcze ...