Oddział Google zajmujący się rozwojem tej technologii został przekształcony w Waymo, oddzielną firmę, zajmujące się rozwojem autonomicznych samochodów.
Zespół opracowujący system składał się z 15 inżynierów pracujących dla Google, w tym Chrisa Urmskiego, Mike’a Montemerlo i Anthony’ego Levandowskiego. Ten ostatni w styczniu 2016 roku zdecydował się opuścić Waymo i założyć własną firmę – Ottomotto LLC, która także miała się zajmować rozwojem pojazdów autonomicznych – pisze CNN.
CZYTAJ TAKŻE: Apple rzuca wyzwanie motoryzacyjnym gigantom
Jednak zaledwie pół roku później Ottomotto zostało kupione przez Ubera za 700 mln dolarów, ponieważ koncern też pracuje nad własnymi pojazdami autonomicznymi. Levandowski został szefem całego projekt samochodu autonomicznego.
Według Google Levandowski miał zgrać pliki na prywatnego laptopa, tuż przed odejściem z koncernu. W plikach miały się znajdować istotne informacje techniczne, m.in. projekty i schematy czujników Lidar, używanych w samochodach Waymo.