Jak wynika z danych Pathmatics, które opublikowała stacja CNN, exodus reklamodawców z platformy posunął się daleko po przejęciu firmy przez Elona Muska.
W efekcie ok. 625 z tysiąca największych reklamodawców na Twitterze, w tym marki takie jak Coca-Cola, Unilever, Jeep, Wells Fargo i Merck, wycofało swoje budżety reklamowe od stycznia.
Wells Fargo choćby wstrzymał płatne reklamy na Twitterze, ale nadal używa go jako kanału społecznościowego do kontaktu z klientami. Inne marki nie odpowiedziały natychmiast na prośbę o komentarz do danych.
Nawet wśród czołowych reklamodawców, którzy pozostali, wielu radykalnie zmniejszyło wydatki na reklamę. HBO było największym reklamodawcą na Twitterze we wrześniu, wydając w tym miesiącu prawie 12 mln dol., ale w styczniu tylko nieco ponad 54 tys. dol. Niewielka liczba czołowych reklamodawców Twittera wydała więcej na platformę w styczniu niż miesiąc przed przejęciem Muska, w tym ESPN, Salesforce i Apple.
Mimo to miesięczne przychody Twittera łącznie od 1 tys. najlepszych reklamodawców spadły o ponad 60 proc. od października do 25 stycznia, z około 127 mln dol. do nieco ponad 48 mln dol. Już na początku listopada Musk powiedział, że Twitter odnotował „ogromny spadek przychodów”.