Reklama

Grozi nam apokalipsa na rynku pracy. Ale nie to jest najgorsze

Choć szef firmy Anthropic zapowiedział prawdziwą rzeź pracowników umysłowych i bezrobocie, inni eksperci uspokajają, mówiąc o znacznie gorszych zagrożeniach, które wiążą się z rozwojem AI. Kto powinien się bać?

Aktualizacja: 07.06.2025 16:24 Publikacja: 07.06.2025 14:06

Czy AI pozbawi pracowników umysłowych pracy i wyśle ich na ulicę? A może pomoże w pracy, zwiększając

Czy AI pozbawi pracowników umysłowych pracy i wyśle ich na ulicę? A może pomoże w pracy, zwiększając kreatywność?

Foto: Adobe Stock

Demis Hassabis, dyrektor generalny DeepMind – działu badań nad sztuczną inteligencją Google'a oraz laureat Nagrody Nobla – nie obawia się przesadnie „apokalipsy na rynku pracy” spowodowanej przez AI („jobpocalypse”). Zamiast martwić się o to, że AI zastąpi ludzi w pracy, jego głównym zmartwieniem jest możliwość, że technologia trafi w niepowołane ręce – oraz brak zabezpieczeń chroniących przed utratą kontroli nad zaawansowanymi, autonomicznymi systemami AI. – Oba te zagrożenia są poważne i wymagające – powiedział w wywiadzie dla CNN podczas festiwalu SXSW w Londynie.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama