Materiał Partnerski
InfoNina, czyli wirtualna asystentka Alior Banku, w wersji głosowej zaczęła obsługiwać klientów na początku 2021 roku. Bot stał się pierwszą linią wsparcia dla wielu konsumentów. Jak mówi Łukasz Samborski, pełnomocnik Zarządu Alior Bank ds. sztucznej inteligencji: „InfoNina przyjmuje dziennie około 15 tys. rozmów a od początku wdrożenia przeprowadziła 150 tys. godzin rozmów. Gdybyśmy to wyrazili na jednej osi czasu, to ta rozmowa trwałaby 20 lat”.
Skoro InfoNina jest tak skuteczna, to czy ktoś stracił przez nią pracę?
„Nikogo nie zwolniliśmy z powodu wdrożenia nowoczesnych technologii – przekonuje Łukasz Samborski. Te osoby, których praca jest zastępowana przez boty, roboty czy inne nowoczesne technologie staramy się przekwalifikowywać i uczyć nowych kompetencji, żeby np. same mogły zarządzać takimi botami, czy konfigurować je w przyszłości”.
O przyszłości wykorzystania sztucznej inteligencji i nowych technologii opowiada Łukasz Samborski z Alior Bank w rozmowie z Agnieszką Mosór w programie Diginomia.
Materiał Partnerski