Reklama

Sztuczna inteligencja znajdzie na polu chwasty i szkodniki

Tzw. sektor agri-tech w Polsce wciąż raczkuje, ale potencjał do rozwoju innowacyjnych rozwiązań dla rolnictwa jest potężny. Tym bardziej że wieś łaknie takich nowinek.

Publikacja: 05.10.2021 00:50

Polska wieś, jak żaden sektor, potrzebuje cyfrowej transformacji

Polska wieś, jak żaden sektor, potrzebuje cyfrowej transformacji

Foto: Fotokon/Shutterstock

Sztuczna inteligencja, telemetria czy autonomiczne pojazdy – te innowacje mają przyszłość na polskiej wsi. Jak wynika z badań Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie (UR), aż blisko trzech na czterech (72 proc.) rolników deklaruje, że najbardziej przydatne do ich codziennej pracy byłyby technologie podnoszące efektywność nawożenia. Dla ponad połowy (54 proc.) kluczowe okazałoby się automatyczne prowadzenie maszyn, a dla 48 proc. ankietowanych istotne byłoby wykorzystanie systemów wspomagających uprawę ziemi. Co istotne, na cyfrową dokumentację produkcji uwagę zwraca 68 proc. respondentów, z kolei niemal 50 proc. szansę widzi w telemetrii – podaje raport „Technologia w rolnictwie”, przygotowany przez fundację Startup Poland.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Sztuczna Inteligencja
AI przenosi obsługę klienta na wyższy poziom
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sztuczna Inteligencja
Kończy się era smartfonów? Technologiczni potentaci stawiają na nowe urządzenie
Sztuczna Inteligencja
Czas na przemyślane wdrożenia AI w polskim biznesie
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja po śląsku. Regionalne strategie mogą pomóc we wdrażaniu nowej technologii
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Sztuczna Inteligencja
Katowice gospodarzem kluczowego wydarzenia AI w regionie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama