ChatGPT będzie teraz płatny. Chatbot z imponującym rekordem

Wygląda na to, że kończy się w pełni darmowy dostęp do rewolucyjnego narzędzia od OpenAI. Konwersacyjna sztuczna inteligencja ma się stać teraz maszynką do zarabiania pieniędzy. Firma wprowadza miesięczną subskrypcję za 20 dolarów.

Publikacja: 02.02.2023 10:11

OpenaAI teraz zamierza skomercjalizować gigantyczny sukces chatbota. Firma ogłosiła, że wprowadza mi

OpenaAI teraz zamierza skomercjalizować gigantyczny sukces chatbota. Firma ogłosiła, że wprowadza miesięczną subskrypcję za korzystanie z narzędzia.

Foto: Adobe Stock

Pierwszy cel został już osiągnięty – popularność systemu AI wystrzeliła i zbudowana została pokaźna baza klientów. Jak podają analitycy z Likeweb, w styczniu z ChatGPT korzystało średnio ok. 13 mln unikalnych użytkowników dziennie, a to ponad dwukrotnie więcej niż jeszcze miesiąc wcześniej. Wszystko wskazuje na to, że OpenAI pobiło swoisty światowy rekord w tym względzie. Jak twierdzą eksperci z UBS, w ciągu 20 lat historii internetu nikomu wcześniej nie udało się stworzyć tak szybko rosnącej aplikacji. Dane SensorTower wskazują, że TikTok potrzebował około dziewięciu miesięcy od globalnej premiery, aby dotrzeć do 100 mln użytkowników, a Instagram – 2,5 roku.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja już zabiera nam pracę. Tym zawodom najbardziej zagraża

OpenaAI teraz zamierza skomercjalizować gigantyczny sukces chatbota. Firma ogłosiła, że wprowadza miesięczną subskrypcję za korzystanie z narzędzia. Na razie – w ramach pilotażu – płatny dostęp działać będzie tylko w USA. Klienci będą musieli płacić abonament w wysokości 20 dol. Za taką opłatę mają dostać bardziej stabilną i szybszą usługę (uzyskają dostęp do platformy nawet w godzinach szczytu, kiedy logowanie jest wyjątkowo trudne, a nawet niemożliwe), a także możliwość wypróbowania nowych funkcji w pierwszej kolejności.

Nie wiadomo kiedy płatny dostęp rozszerzony zostanie na inne kraje. W OpenAI zapewniają jednak, że pozostanie opcja darmowego korzystania z platformy, ale tylko wówczas, gdy będą wolne moce obliczeniowe. „Uwielbiamy naszych darmowych użytkowników i nadal będziemy oferować bezpłatny dostęp do ChatGPT” — napisała firma w poście na blogu. Poinformowała także, że „aktywnie bada opcje tańszych biznesplanów i pakietów danych, w celu zwiększenia dostępności” chatbota.

Czytaj więcej

Polacy szykują odpowiedź na ChatGPT. Ta sztuczna inteligencja ma być lepsza

Monetyzacja ChatGPT była oczekiwanym ruchem. Wystarczy wspomnieć, że koszty obliczeniowe narzędzia sięgają 100 tys. dol. dziennie. Microsoft, który kilka tygodni temu zainwestował w OpenAI aż 10 mld dol., daje z drugiej strony firmie finansowy komfort i możliwość dalszego rozwoju zaawansowanych algorytmów.

Pierwszy cel został już osiągnięty – popularność systemu AI wystrzeliła i zbudowana została pokaźna baza klientów. Jak podają analitycy z Likeweb, w styczniu z ChatGPT korzystało średnio ok. 13 mln unikalnych użytkowników dziennie, a to ponad dwukrotnie więcej niż jeszcze miesiąc wcześniej. Wszystko wskazuje na to, że OpenAI pobiło swoisty światowy rekord w tym względzie. Jak twierdzą eksperci z UBS, w ciągu 20 lat historii internetu nikomu wcześniej nie udało się stworzyć tak szybko rosnącej aplikacji. Dane SensorTower wskazują, że TikTok potrzebował około dziewięciu miesięcy od globalnej premiery, aby dotrzeć do 100 mln użytkowników, a Instagram – 2,5 roku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Technologie
Design thinking usprawnia wdrożenie sztucznej inteligencji
Technologie
Amerykański samolot może latać bez końca. Tak wygląda przyszłość lotnictwa?
Technologie
Armia testuje broń przyszłości. Robopsy umieją coraz więcej, teraz zestrzelą drony
Technologie
Kryzys w IDEAS NCBR zażegnany, będzie nowy projekt. Rząd przyznaje się do błędu?
Technologie
Test na starość? Powstała prosta metoda badania tempa starzenia i ryzyka śmierci