Dowiedziała się, że reklamuje spray na owady. Znana dziennikarka oszukana z pomocą AI

Twarz i głos prezenterki BBC wykorzystano w reklamie środków odstraszających owady. Do kradzieży jej tożsamości i oszukania agencji reklamowej przestępcy wykorzystali sztuczną inteligencję. Sam materiał oszuści spreparowali w technologii deepfake.

Publikacja: 29.04.2024 15:06

Liz Bonnin jest znaną dziennikarką specjalizującą się w ukazywaniu środowiska naturalnego i dzikich

Liz Bonnin jest znaną dziennikarką specjalizującą się w ukazywaniu środowiska naturalnego i dzikich zwierząt. Nieświadomie zareklamowała spray na owady

Foto: Andrew Crowley, CC BY-SA 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0>, via Wikimedia Commons

Liz Bonnin oszuści wzięli na celownik nieprzypadkowo. Dziennikarka jest znana, pracuje w renomowanej stacji i zajmuje się przyrodą. Jej wizerunek i głos zostały przetworzone przez sztuczną inteligencję. W efekcie powstała reklama środka odstraszającego owady. Znajomi poinformowali dziennikarkę o sytuacji, ponieważ dziwnie brzmiał zwłaszcza jej akcent. - To rzeczywiście wydaje się naruszeniem prawa i nie jest przyjemne – stwierdziła w rozmowie z „The Guardian” Liz Bonnin. - Dzięki Bogu, że to był tylko spray odstraszający owady i nie „reklamowałam” czegoś naprawdę okropnego — dodała.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Technologie
W pierwszym takim biegu humanoidy rywalizowały z ludźmi. Kto wygrał?
Technologie
USA potrafią już „manipulować czasem i przestrzenią”. Człowiek Trumpa zaskoczył
Technologie
Te zawody znikną przez AI w pierwszej kolejności. „Radykalne i szybkie zmiany”
Technologie
Powstał system nawigacji odporny na zakłócenia i dokładniejszy od GPS
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Technologie
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku