Dowiedziała się, że reklamuje spray na owady. Znana dziennikarka oszukana z pomocą AI

Twarz i głos prezenterki BBC wykorzystano w reklamie środków odstraszających owady. Do kradzieży jej tożsamości i oszukania agencji reklamowej przestępcy wykorzystali sztuczną inteligencję. Sam materiał oszuści spreparowali w technologii deepfake.

Publikacja: 29.04.2024 15:06

Liz Bonnin jest znaną dziennikarką specjalizującą się w ukazywaniu środowiska naturalnego i dzikich

Liz Bonnin jest znaną dziennikarką specjalizującą się w ukazywaniu środowiska naturalnego i dzikich zwierząt. Nieświadomie zareklamowała spray na owady

Foto: Andrew Crowley, CC BY-SA 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0>, via Wikimedia Commons

Liz Bonnin oszuści wzięli na celownik nieprzypadkowo. Dziennikarka jest znana, pracuje w renomowanej stacji i zajmuje się przyrodą. Jej wizerunek i głos zostały przetworzone przez sztuczną inteligencję. W efekcie powstała reklama środka odstraszającego owady. Znajomi poinformowali dziennikarkę o sytuacji, ponieważ dziwnie brzmiał zwłaszcza jej akcent. - To rzeczywiście wydaje się naruszeniem prawa i nie jest przyjemne – stwierdziła w rozmowie z „The Guardian” Liz Bonnin. - Dzięki Bogu, że to był tylko spray odstraszający owady i nie „reklamowałam” czegoś naprawdę okropnego — dodała.

Pozostało 88% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Technologie
Chiński ChatGPT wpoi ideologię partii. Świetnie zna idee prezydenta Xi Jinpinga
Technologie
Żołnierze w Chinach staną się niewidzialni. Niezwykły kamuflaż
Technologie
Polacy pomogą w badaniu Słońca. W kosmos ruszyła niezwykła misja
Technologie
Zaskakujące właściwości złota. To może być przełomowy lek na raka
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Technologie
Człowiek może zapaść w wieloletni sen. Naukowcy bliscy opanowania hibernacji
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką