Kino Polska TV zarabia na sprzedaży swoich kanałów TV

Grupa ma prawa do dystrybucji nie tylko stacji Kino Polska i Kino Polska Muzyka, ale także całej grupy filmowych kanałów z rodziny FilmBox

Publikacja: 29.08.2012 15:25

Kino Polska TV zarabia na sprzedaży swoich kanałów TV

Foto: ROL

Z tego właśnie źródła w I półroczu 2012 roku pochodziła największa część przychodów grupy: – 21,8 mln zł z 49,8 mln zł – i była ona o prawie 9 proc. wyższa niż rok wcześniej. Wzrosły też jednak koszty działalności emisyjnej –  o prawie 14 proc. do 18,3 mln zł.

Kino Polska TV posiada też prawa do dystrybucji licencji  na nadawanie wspomnianych kanałów w ramach ofert VoD. W raporcie za I półrocze wpływy z VOD wynosiły 1,5 mln zł i były o 38 proc. niższe niż rok wcześniej. – Do głównych czynników, mających wpływ na wypracowane przez grupę zyski, należy zaliczyć znaczący wzrost oglądalności kanałów produkowanych i dystrybuowanych przez spółkę, przede wszystkim flagowego kanału – telewizji Kino Polska – podała spółka.

Na koniec czerwca 2012 roku liczba aktywnych abonentów kanału Kino Polska wynosiła 8,1 mln (o 31 proc. więcej niż na początku roku), Kina Polska Muzyka: ok. 2,6 mln (5 proc. więcej niż 1 stycznia), kanału FilmBox: 4,8 mln ( wzrost w porównaniu z 1 stycznia o 5 proc.) oraz 1,7 mln abonentów pakietu FilmBox Premium (stacje FilmBox Extra, FilmBox HD, FilmBox Family) – aż o 42 proc. więcej niż w styczniu.

– Pracujemy nad zwiększeniem zasięgu technicznego naszych kanałów. W I półroczu 2012 r. telewizji internetowej ipla uruchomiony został pakiet FilmBox Live, a telewizja Kino Polska dołączyła do oferty TV Mobilnej Cyfrowego Polsatu. Stacja została również udostępniona w szerokim pakiecie Cyfrowego Polsatu, zwiększając swój zasięg techniczny w obrębie tej platformy do blisko 2,8 mln gospodarstw domowych – mówi Bogusław Kisielewski, dyrektor generalny Kino Polska TV.

Od 19 lipca dostęp do kanałów Kino Polska International oraz Kino Polska Muzyka moga oglądać klienci amerykańskiego operatora satelitarnego Dish Network. – Umowa została zawarta na trzy lata, z możliwością jej automatycznego przedłużenia na okres kolejnych dwóch lat – informuje spółka. Jak podaje, Dish Network udostępnia klientom programy Kino Polska International oraz Kino Polska Muzyka w ramach miesięcznego abonamentu a-la-carte bądź też w dowolnym pakiecie, znajdującym się w ofercie platformy. – Każdy z obydwu kanałów przewiduje w swojej ramówce12 minut czasu reklamowego na godzinę, z czego 2 minuty będą pozostawały do dyspozycji Dish Network, a 10 minut zostanie wykorzystane przez spółkę. Wynagrodzenie Kino Polska TV z tytułu niniejszej umowy w każdym kolejnym miesiącu wyliczane jest w oparciu o aktualną liczbę abonentów –podaje firma.

Z kolei FilmBox od 1 czerwca jest w ofercie Cyfrowego Polsatu. Jak podaje spółka, w przypadku uruchomienia przez Cyfrowy Polsat platformy ADSL, Cyfrowy także będzie miał uprawnienia do rozprowadzania sygnału kanału w ramach tej platformy.

W I półroczu przychody Kina Polska TV sięgnęły 49,8 mln zł, o 28,3 proc. więcej niż przed rokiem, zysk operacyjny Skorowo zwiększył się (ponad dwuipółkrotnie) do 9,1 mln zł, a zysk netto wzrósł o dwa i pół raza do 7,5 mln zł.

Z tego właśnie źródła w I półroczu 2012 roku pochodziła największa część przychodów grupy: – 21,8 mln zł z 49,8 mln zł – i była ona o prawie 9 proc. wyższa niż rok wcześniej. Wzrosły też jednak koszty działalności emisyjnej –  o prawie 14 proc. do 18,3 mln zł.

Kino Polska TV posiada też prawa do dystrybucji licencji  na nadawanie wspomnianych kanałów w ramach ofert VoD. W raporcie za I półrocze wpływy z VOD wynosiły 1,5 mln zł i były o 38 proc. niższe niż rok wcześniej. – Do głównych czynników, mających wpływ na wypracowane przez grupę zyski, należy zaliczyć znaczący wzrost oglądalności kanałów produkowanych i dystrybuowanych przez spółkę, przede wszystkim flagowego kanału – telewizji Kino Polska – podała spółka.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu