Tomasz Gerszberg: Nadchodzi era swobody w internecie

T-Mobile chce, aby reklamy internetowe były usuwane lub dostarczane na koszt reklamodawców. Dzięki temu nie obciążałyby konta użytkownika, który płaciłby tylko za te dane, którymi naprawdę jest zainteresowany. Reklamodawcy się buntują, a użytkownicy czekają na nowe rozwiązania, gdyż przepustowość internetu w komórkach powoli się zapycha

Publikacja: 31.10.2011 10:44

Tomasz Gerszberg: Nadchodzi era swobody w internecie

Foto: ROL

W ostatnich latach mobilny internet staje się coraz szybszy i bardziej wygodny. Podobnie jak w innych krajach Europy Polacy  coraz częściej używają tabletów, smartfonów oraz laptopów z mobilnym dostępem. Ilość danych transmitowanych w sieciach komórkowych podwaja się każdego roku. Ten ogromny wzrost ruchu sprawia, że operatorzy zmuszeni są do inwestowania ok. 1 mld złotych rocznie w celu utrzymania poziomu przepustowości swoich sieci.

Jednym z istotnych powodów wzrostu ruchu jest nieproporcjonalnie rosnący udział reklam na stronach internetowych. Reklamy w postaci animowanych bannerów, wyskakujących okienek typu pop-up oraz reklamowych filmów umieszczanych na stronach są coraz bardziej agresywne i zazwyczaj zajmują więcej kilobajtów, niż użyteczne dla odbiorców treści i informacje. Co więcej, w wielu urządzeniach, np. w smartfonach, utrudniają korzystanie z internetu.  Spróbujmy na ekranie wielkości podwójnego biletu autobusowego dotknąć precyzyjnie palcem malutkiego krzyżyka, aby zamknąć krzykliwy baner reklamowy. Każde „omsknięcie” palca powoduje wyświetlenie jeszcze cięższej reklamy!

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem