Tomasz Gerszberg: Nadchodzi era swobody w internecie

T-Mobile chce, aby reklamy internetowe były usuwane lub dostarczane na koszt reklamodawców. Dzięki temu nie obciążałyby konta użytkownika, który płaciłby tylko za te dane, którymi naprawdę jest zainteresowany. Reklamodawcy się buntują, a użytkownicy czekają na nowe rozwiązania, gdyż przepustowość internetu w komórkach powoli się zapycha

Publikacja: 31.10.2011 10:44

Tomasz Gerszberg: Nadchodzi era swobody w internecie

Foto: ROL

W ostatnich latach mobilny internet staje się coraz szybszy i bardziej wygodny. Podobnie jak w innych krajach Europy Polacy  coraz częściej używają tabletów, smartfonów oraz laptopów z mobilnym dostępem. Ilość danych transmitowanych w sieciach komórkowych podwaja się każdego roku. Ten ogromny wzrost ruchu sprawia, że operatorzy zmuszeni są do inwestowania ok. 1 mld złotych rocznie w celu utrzymania poziomu przepustowości swoich sieci.

Jednym z istotnych powodów wzrostu ruchu jest nieproporcjonalnie rosnący udział reklam na stronach internetowych. Reklamy w postaci animowanych bannerów, wyskakujących okienek typu pop-up oraz reklamowych filmów umieszczanych na stronach są coraz bardziej agresywne i zazwyczaj zajmują więcej kilobajtów, niż użyteczne dla odbiorców treści i informacje. Co więcej, w wielu urządzeniach, np. w smartfonach, utrudniają korzystanie z internetu.  Spróbujmy na ekranie wielkości podwójnego biletu autobusowego dotknąć precyzyjnie palcem malutkiego krzyżyka, aby zamknąć krzykliwy baner reklamowy. Każde „omsknięcie” palca powoduje wyświetlenie jeszcze cięższej reklamy!

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką