Furgonetka, platforma logistyczna będąca brokerem kurierskim, wspólnie z warszawskim startupem dataplace.ai uruchomiła innowacyjną aplikację, która wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość (AR) do sprawdzania, jak w danej lokalizacji będzie wyglądał automat paczkowy. Poza wizualizacją użytkownik może za pośrednictwem apki poinformować brokera o proponowanym miejscu ustawienia maszyny. A na tym nie koniec. Firma wdraża nowatorskie oprogramowanie, które ma wspierać analizę potencjału biznesowego automatu – to pozwoli Furgonetce ocenić efektywność urządzenia w danym miejscu i sprawnie identyfikować najlepsze z lokalizacji.
Rusza budowa sieci
Furgonetka z przytupem chce dołączyć do wyścigu paczkowego na automaty. Nad Wisłą na tym rynku mierzą się m.in. InPost, Poczta Polska, Allegro, AliExpress czy Orlen, choć rywali jest więcej. Brokerowi ciężko będzie pobić tuzów branży pod względem liczebności sieci maszyn, ale firma swoich przewag szuka gdzie indziej. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom chce wykrajać najsmakowitsze kąski rynkowego tortu. Ma w tym pomóc m.in. rozszerzona rzeczywistość.
Czytaj więcej
Czterokołowy robot Hyundaia MobED ma rozmiar i kształt wózka i niezwykłe możliwości. Będzie przewozić ludzi, paczki, a nawet tacki z napojami.
Furgonetka zawarła umowy z ośmioma producentami automatów paczkowych i chce już w I połowie 2022 r. ruszyć z budową sieci. W odróżnieniu od konkurencji planuje udostępniać je różnym operatorom. Projekt Furgonetka Box ma być w znacznym stopniu oparty na nowych technologiach. I trudno, by było inaczej, skoro na czele firmy stoi Rafał Agnieszczak, pionier polskiego biznesu internetowego, jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci rodzimego rynku startupów. Jeszcze przed pęknięciem bańki internetowej pracował w jednym z pierwszych portali w naszym kraju – Ahoj.pl. 20 lat temu założył Fotkę.pl, topowy wówczas polski serwis społecznościowy. Ale na koncie ma więcej innowacyjnych spółek, w tym m.in. serwis pożyczek społecznościowych Finansowo.pl. Teraz jego ambicją jest zbudowanie silnego gracza na rynku KEP (kurier, ekspres, paczka). I pomoże mu w tym startup Huberta Guzery dataplace.ai.
Zaawansowana analiza „location intelligence”
Furgonetka stworzyła technologię do zarządzania siecią automatów, do której nowatorskim dodatkiem, nie tylko na krajową skalę, jest aplikacja AR pozwalająca dobrać odpowiedni automat do lokalizacji, zwizualizować go i zgłosić dane miejsce. – Obecnie jesteśmy jedyną firmą na tym rynku, która oferuje takie możliwości – podkreśla Agnieszczak.