Południowokoreański producent samochodów pokazał urządzenie na tegorocznych targach CES. MobED ma 67 cm długości i 60 cm szerokości cztery 12-calowymi opony pneumatyczne, które można kontrolować niezależnie za pomocą trzech silników na końcu każdego osi. Złożony system zawieszenia oznacza, że jego centralna platforma może być przechylona w dowolnym kierunku, pozwalając MobED utrzymać towary na poziomie podczas jazdy w górę lub w dół rampy i dostosować kąt ładunku (co byłoby przydatne, jeśli robot przewozi kamerę lub ekran).
Do czego dokładnie MobED będzie używany, jest pytaniem otwartym. Hyundai nazywa urządzenie "platformą mobilności", a oficjalny komunikat prasowy sugeruje, że chce sprzedać MobED partnerom przemysłowym, którzy następnie dostosują go do konkretnych przypadków użycia. Ceny są nieznane.
Czytaj więcej
Jeśli chcieć wskazać tematy przewodnie tegorocznych, największych na świecie targów elektroniki użytkowej w Las Vegas, to są to właśnie urządzenia autonomiczne wykorzystujące sztuczną inteligencję.
"MobED może być używany jako urządzenie mobilne dla osób starszych lub niepełnosprawnych, gdy platforma jest wystarczająco zwiększona, aby ludzie mogli ją zamontować" – napisała firma w komunikacie, cytowanym przez The Verge. "Może być również używany jako wózek spacerowy lub pojazd rekreacyjny."
Robot rozwija maksymalną prędkość 30 km/h i może jeździć przez cztery godziny na jednym ładowaniu. Nie wiadomo jednak, jak dokładnie nawiguje. Hyundai w ogóle nie wspomina o czujnikach, czy to kamerach, czy lidarze, ani nie podaje, czy jest wyposażony w jakiekolwiek oprogramowanie do autonomicznej jazdy.