Reklama

Dotyk przez internet? Tak, to już możliwe, Polacy zbliżą narody

To rewolucja w świecie online – Polacy pracują nad technologią, która pozwoli poczuć uścisk dłoni rozmówców będących tysiące kilometrów od siebie.

Publikacja: 27.04.2025 12:15

Urządzenia haptyczne symulują bodźce dotykowe, jak tekstura, temperatura czy siła nacisku. Ta techno

Urządzenia haptyczne symulują bodźce dotykowe, jak tekstura, temperatura czy siła nacisku. Ta technologia to przyszłość zdalnej komunikacji i zakupów internetowych. Za jednym z tego typu rozwiązań stoją Polacy, którzy uczestniczyli w projekcie Touchless AI

Foto: mat. pras.

Jak wyglądałaby współczesna komunikacja, gdybyśmy mogli nie tylko widzieć i słyszeć rozmówcę, ale także go dotknąć? A jak zmieniłyby się np. zakupy w sklepach internetowych, gdybyśmy mogli podczas nich doświadczyć tekstury materiału? Takie pytania zadają sobie m.in. badacze z firmy SoftServe Poland.

To, co jeszcze niedawno wydawało się science fiction, staje się rzeczywistością dzięki przełomowej technologii i rozwiązaniom, nad którymi przez ostatnie cztery lata w ramach projektu badawczego Touchless AI pracował międzynarodowy zespół z udziałem Polaków.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Projekt AE-001. Polacy chcą zrewolucjonizować leczenie alergii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes Ludzie Startupy
Nadchodzą szybsze i precyzyjne diagnozy. Polacy zaprzęgają AI do medycyny
Biznes Ludzie Startupy
Potężny inwestor z USA stawia na polskie roje dronów. AI sercem projektu
Patronat Rzeczpospolitej
Znamy laureatów e-Commerce Polska Awards 2025!
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes Ludzie Startupy
Huawei Seeds for the Future: pięcioro studentów z Polski w technologicznym sercu Chin
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama