Z danych opracowanych przez firmę ROHLIG SUUS Logistics na podstawie ponad 150 tys. transakcji wynika, że średnia wartość zamówienia w pierwszym kwartale wynosi już ponad 1,9 tys. zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła o ponad 100 zł.
CZYTAJ TAKŻE: W AGD hitem suszarka do ubrań i ekspres do kawy
– Wartość koszyka tzw. dużego AGD wzrasta i nie wynika to wyłącznie z przyczyn makroekonomicznych. Polscy konsumenci coraz uważniej dobierają urządzenia, zwracając uwagę na zastosowaną technologię, funkcjonalność i energooszczędność. Obserwujemy również większe zainteresowanie produktami, które producenci wyposażyli w możliwość zdalnego sterowania. IoT na dobre wkroczył w ten segment i z pewnością w tę stronę będzie ewoluował cały rynek – mówi Michał Mystkowski, rzecznik sieci Media Expert. – Przyszłość stanowią inteligentne domy wyposażone w inteligentny sprzęt. Ich działanie będzie uwzględniało przyzwyczajenia i upodobania użytkowników, a poza czysto praktycznymi zadaniami urządzenia pozwolą na zwiększenie naszego komfortu i zaoszczędzenie czasu poświęcanego realizacji codziennych obowiązków – dodaje.
Producenci pozytywnie oceniają także rynkową koniunkturę. – Jako producenci powinniśmy być zadowoleni, bo rynek jest stabilny, od lat rozwija się również w dobrym tempie. Popyt rośnie, konsumenci coraz częściej chcą zaawansowanych, droższych rozwiązań dostępnych w wyższych modelach naszych marek. Oczywiście nadal dominują niższe i średnie półki cenowe, ale widać, jak stopniowo się to zmienia – mówił w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” Konrad Pokutycki, prezes BSH Polska, producenta AGD pod markami Bosch, Siemens i Zelmer. – Posiadamy w naszej ofercie szerokie spektrum produktów, od luksusowych, przez premium, aż po przystępne cenowo, czyli tzw. budżetowe. Dzięki temu konsumenci w obrębie naszej oferty mają możliwość wyboru pomiędzy różnymi klasami cenowymi, w zależności od własnej sytuacji i potrzeb – dodaje.