Aktualizacja: 13.03.2025 02:53 Publikacja: 20.12.2022 01:49
Krzesło biurowe Volkswagena to marzenie każdego pracownika – rozpędzi się do 20 km/h i ma zasięg 12 km
Foto: VW
Norweski oddział VW skonstruował krzesło, bazując na częściach wykorzystywanych w przemyśle motoryzacyjnym. Taki pojazd posiada pasy bezpieczeństwa, światła LED i zestaw dodatków, których nie powstydziłyby się drogie auta – czujniki 360°, pomagające unikać kolizji, kamerę cofania, system informacyjno-rozrywkowy, zestaw audio, czy podgrzewane siedzisko.
Fotel wyposażono też w ładowarkę USB, skrytkę na dokumenty firmowe i laptopa, a nawet hak holowniczy, gdyby trzeba było przeciągnąć biurko lub szafkę w inną część firmowej siedziby. Ale najważniejsze to osiągi krzesła. Sprzęt od VW Norway rozpędza się do 20 km/h i na jednym ładowaniu (to pojazd elektryczny) może przejechać 12 km. Projekt oczywiście jest formą żartu, pokazującą jednak innowacyjność i możliwości technologiczne Volkswagena. Fotel nie trafi do sprzedaży, ale będzie można go testować w różnych lokalizacjach – na razie tylko w Norwegii.
Inteligentne zegarki nie są już szczególnie nową kategorią urządzeń mobilnych, ale ich adopcja do tej pory nie była nad Wisłą spektakularnie dynamiczna. Ale to się zmienia.
W piątek rusza sprzedaż nowego iPhone’a – chodzi o jego budżetową wersję, która ma kusić fanów marki z mniej zasobnym portfelem. Statystyki Google Trends pokazują, że haczyk rzucony przez Apple nad Wisłą chwycił.
Koreański koncern po raz 19. został światowym numer jeden na rynku telewizorów. Od 21 lat Samsung jest też najchętniej wybieraną marką telewizorów w Polsce.
AI Pin firmy Humane zapisze się w historii technologii jako jedna z najbardziej spektakularnych porażek gadżetów wszech czasów, obok Seagwaya, Fire Phone’a Amazona czy Apple Newton. Pieniądze straciły tysiące użytkowników. Ale sama idea jeszcze nie zginęła.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Koncern z Cupertino szuka sposobu na zwiększenie przychodów. Kluczem może okazać się wprowadzany właśnie na rynek iPhone 16e, adresowany do użytkowników z mniej zasobnym portfelem.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Rosyjskie służby bezpieczeństwa mają nie lada problem – zmagają się z niedoborem sprzętu do hakowania smartfonów. Ta technologia jest im niezbędna w prowadzonych śledztwach, ale firmy, które ją dostarczały, wycofały się z Rosji.
Szefowie gigantów technologicznych stanęli na podium w Białym Domu w czasie inauguracji Donalda Trumpa na prezydenta i szczodrze sponsorowali tę imprezę. Hołd się nie opłacił, wyceny spółek runęły, a rekordzistą jest Tesla ze spadkiem kursu o 40 proc.
Manus to agent turystyczny, bazujący na sztucznej inteligencji, który już udowodnił swoją zdolność do tworzenia skomplikowanego planu podróży, np. siedmiodniowej podróży z Seattle do Japonii.
Europa może kontynuować politykę zerowej emisji netto albo położyć jej kres i wydawawać 27 mld euro na innowacje.
Znane użytkownikom platform streamingowych i abonentom płatnej telewizji funkcje schodzą pod strzechy. Warunek: antena i telewizor z internetem.
Eutelsat, francuski operator satelitarny jest nadzieją Europy o uniezależnienie się od Starlinka, należącego do Elona Muska. Akcje europejskiego koncernu rosną w imponujący sposób. Ale są też inni rywale Starlinka.
Świat oszalał na punkcie kolejnego chińskiego systemu AI. Boom przerósł oczekiwania, bo możliwości Manusa wydają się przełomowe. W sieci już kwitnie handel kodami umożliwiającymi korzystanie z tego narzędzia.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas