Jeśli firmowa strona WWW nie jest dostosowana do wyświetlania treści na urządzeniach mobilnych, strona nie tylko nie ma co liczyć na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale może nawet w ogóle nie pojawić się w Google’u. Od lipca br. to właśnie strony mobilne, a nie wersje desktopowe są bowiem automatycznie indeksowane przez tę najpopularniejszą wyszukiwarkę. To radykalna zmiana, która może mieć dla przedsiębiorców dość bolesne konsekwencje.
CZYTAJ TAKŻE: Google chce odcisków palców zamiast haseł
Indeksowanie witryn przez Google’a w oparciu o tzw. Mobile First Index działa wprawdzie już od marca ub.r., jednak dotychczas Google najpierw określał, czy dla danej strony korzystniejsze będzie zaindeksowanie jej wersji desktopowej, czy też mobilnej. Od miesiąca bot z automatu indeksuje wyłącznie wersję mobilną, przyjmując, że każda nowa strona w internecie musi ją mieć.
Zmiana dotyczy wyłącznie witryn, na które bot Google’a natyka się po raz pierwszy, czyli np. wszystkich udostępnianych pod nowymi domenami
– Zmiana dotyczy wyłącznie witryn, na które bot Google’a natyka się po raz pierwszy, czyli np. wszystkich udostępnianych pod nowymi domenami. Dlatego tak ważne jest tworzenie stron i e-sklepów internetowych w wersjach responsywnych, czyli takich, które działają równie dobrze zarówno na laptopach, jak i na smartfonach – tłumaczy Artur Pajkert z firmy hostingowej Linuxpl.com.