Reklama
Rozwiń
Reklama

Test na Covid, lody Ekipy i ceny chleba. Tak wyglądał rok w wyszukiwarce

Google podsumowało najpopularniejsze zapytania w wyszukiwarce w mijającym roku. Ranking jak w soczewce pokazuje, czym żyli Polacy przez ostatnie dwanaście miesięcy – co ich trapiło, emocjonowało i z czego się śmiali.

Publikacja: 08.12.2021 01:12

Test na Covid, lody Ekipy i ceny chleba. Tak wyglądał rok w wyszukiwarce

Foto: Bloomberg

Zaskoczeniem nie jest, że kolejny rok z rzędu rodzimi internauci chcieli dowiedzieć się jak najwięcej o panującej pandemii. Stąd popularne okazały się takie hasła, jak „ile jest dziś zakażeń”, czy  „ile kosztuje test na covid”. Jednak ten temat wcale nie zdominował naszego życia.

Futbol wygrał w sieci

Równie intensywnie szukaliśmy informacji na temat Mistrzostw Europy w piłce nożnej. I to właśnie hasło „Euro 2020” znalazło się na pierwszym miejscu polskiego zestawienia Google (na globalnej liście ME uplasowały się dopiero na piątym miejscu). Świat podbił natomiast serial z Korei Płd. – „Squid Game”. Produkcja pokazująca grę o przetrwanie zagościła na listach haseł zyskujących na popularności na całym globie (w Polsce zajęła 6. miejsce). Polscy użytkownicy internetu szukali również informacji o spisie powszechnym (3. pozycja w rankingu tematów najszybciej zyskujących na popularności w 2021 r.), Krzysztofie Krawczyku (2) oraz wydarzeniach w Afganistanie, ale polowali również na trudno dostępne lody Ekipy, które okazały się tegorocznym hitem sprzedaży. Interesowała nas także loteria szczepionkowa, awaria Facebooka, definicja nepotyzmu i wydarzenia na granicy polsko-białoruskiej.

Kukiz królem memów

W sub-rankingu Google wylicza także najchętniej wyszukiwane osoby br. Tu pierwsza trójka wygląda następująco: Christian Eriksen (piłkarz reprezentacji Dani, który w trakcie meczu miał atak serca), Natsu (jedna z najpopularniejszych polskich influencerek) i Paulo Sousa. Wśród zmarłych, poza Krawczykiem, szukaliśmy informacji o Kamilu Durczoku oraz Krzysztofie Kowalewskim. W rankingu muzyków bezkonkurencyjny okazał się Mata, zaś w kategorii film na czele znalazły się długo wyczekiwana ekranizacja „Diuny” (3. miejsce na świecie) oraz „Dziewczyny z Dubaju”.

Czytaj więcej

Naukowcy stworzyli supermateriał. To hydrożel odporny na trwałą deformację

A co nas śmieszyło? Tradycyjnie memy. I tu królem był Paweł Kukiz. Popularne były także zdjęciowe dowcipy z prezesem Orlenu Danielem Obajtkiem, czy te nawiązujące do meczy piłkarskich oraz morsowania.

Reklama
Reklama

Co nas obchodzi nartnik?

Polacy chętnie do wyszukiwarki wpisują ponadto różnego rodzaju zapytania. I tu w kategorii „Jak” pierwsza trójka wyglądała następująco: „Jak zapisać się na szczepienie”, „Jak aktywować bon turystyczny” i „Jak spisać się przez internet”. Zagadnienia zatem ważne i na czasie. W kategorii „Dlaczego” okazało się, że najbardziej frapują nas pytania: „Dlaczego nie ma M jak Miłość”, czy „Dlaczego środkowa i tylna para odnóży nartnika jest bardzo wydłużona”. Rodzimi internauci w sieci chcieli dowiedzieć się ponadto również „Gdzie kupić amantadynę”, „Ile trwa post eucharystyczny”, czy „Ile kosztuje chleb”. W tym ostatnim wypadku nie trudno szukać nawiązań do głośnego już wywiadu z premierem Mateuszem Morawieckim, który długim wywodem starał się uniknąć odpowiedzi na to proste pytanie.

Globalne Interesy
Ukraiński front poligonem dla narkotykowych karteli. Eksperci biją na alarm
Globalne Interesy
Chińczycy sprzedali TikToka w USA. Wśród nowych właścicieli sojusznik Trumpa
Globalne Interesy
„Ojciec chrzestny AI" zbuduje w Europie giganta sztucznej inteligencji
Globalne Interesy
Bunt przeciw blokadom producentów. Oni rzucili wyzwanie gigantom
Globalne Interesy
Tajemniczy film Spielberga zapowiada się na hit lata
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama