Zaskoczeniem nie jest, że kolejny rok z rzędu rodzimi internauci chcieli dowiedzieć się jak najwięcej o panującej pandemii. Stąd popularne okazały się takie hasła, jak „ile jest dziś zakażeń”, czy  „ile kosztuje test na covid”. Jednak ten temat wcale nie zdominował naszego życia.

Futbol wygrał w sieci

Równie intensywnie szukaliśmy informacji na temat Mistrzostw Europy w piłce nożnej. I to właśnie hasło „Euro 2020” znalazło się na pierwszym miejscu polskiego zestawienia Google (na globalnej liście ME uplasowały się dopiero na piątym miejscu). Świat podbił natomiast serial z Korei Płd. – „Squid Game”. Produkcja pokazująca grę o przetrwanie zagościła na listach haseł zyskujących na popularności na całym globie (w Polsce zajęła 6. miejsce). Polscy użytkownicy internetu szukali również informacji o spisie powszechnym (3. pozycja w rankingu tematów najszybciej zyskujących na popularności w 2021 r.), Krzysztofie Krawczyku (2) oraz wydarzeniach w Afganistanie, ale polowali również na trudno dostępne lody Ekipy, które okazały się tegorocznym hitem sprzedaży. Interesowała nas także loteria szczepionkowa, awaria Facebooka, definicja nepotyzmu i wydarzenia na granicy polsko-białoruskiej.

Kukiz królem memów

W sub-rankingu Google wylicza także najchętniej wyszukiwane osoby br. Tu pierwsza trójka wygląda następująco: Christian Eriksen (piłkarz reprezentacji Dani, który w trakcie meczu miał atak serca), Natsu (jedna z najpopularniejszych polskich influencerek) i Paulo Sousa. Wśród zmarłych, poza Krawczykiem, szukaliśmy informacji o Kamilu Durczoku oraz Krzysztofie Kowalewskim. W rankingu muzyków bezkonkurencyjny okazał się Mata, zaś w kategorii film na czele znalazły się długo wyczekiwana ekranizacja „Diuny” (3. miejsce na świecie) oraz „Dziewczyny z Dubaju”.

Czytaj więcej

Naukowcy stworzyli supermateriał. To hydrożel odporny na trwałą deformację

A co nas śmieszyło? Tradycyjnie memy. I tu królem był Paweł Kukiz. Popularne były także zdjęciowe dowcipy z prezesem Orlenu Danielem Obajtkiem, czy te nawiązujące do meczy piłkarskich oraz morsowania.

Co nas obchodzi nartnik?

Polacy chętnie do wyszukiwarki wpisują ponadto różnego rodzaju zapytania. I tu w kategorii „Jak” pierwsza trójka wyglądała następująco: „Jak zapisać się na szczepienie”, „Jak aktywować bon turystyczny” i „Jak spisać się przez internet”. Zagadnienia zatem ważne i na czasie. W kategorii „Dlaczego” okazało się, że najbardziej frapują nas pytania: „Dlaczego nie ma M jak Miłość”, czy „Dlaczego środkowa i tylna para odnóży nartnika jest bardzo wydłużona”. Rodzimi internauci w sieci chcieli dowiedzieć się ponadto również „Gdzie kupić amantadynę”, „Ile trwa post eucharystyczny”, czy „Ile kosztuje chleb”. W tym ostatnim wypadku nie trudno szukać nawiązań do głośnego już wywiadu z premierem Mateuszem Morawieckim, który długim wywodem starał się uniknąć odpowiedzi na to proste pytanie.

Autopromocja
FORUM ESG

Co warto wiedzieć o ESG? Jej znaczenie dla firm i gospodarki.

CZYTAJ WIĘCEJ