Test na Covid, lody Ekipy i ceny chleba. Tak wyglądał rok w wyszukiwarce

Google podsumowało najpopularniejsze zapytania w wyszukiwarce w mijającym roku. Ranking jak w soczewce pokazuje, czym żyli Polacy przez ostatnie dwanaście miesięcy – co ich trapiło, emocjonowało i z czego się śmiali.

Publikacja: 08.12.2021 01:12

Test na Covid, lody Ekipy i ceny chleba. Tak wyglądał rok w wyszukiwarce

Foto: Bloomberg

Zaskoczeniem nie jest, że kolejny rok z rzędu rodzimi internauci chcieli dowiedzieć się jak najwięcej o panującej pandemii. Stąd popularne okazały się takie hasła, jak „ile jest dziś zakażeń”, czy  „ile kosztuje test na covid”. Jednak ten temat wcale nie zdominował naszego życia.

Futbol wygrał w sieci

Równie intensywnie szukaliśmy informacji na temat Mistrzostw Europy w piłce nożnej. I to właśnie hasło „Euro 2020” znalazło się na pierwszym miejscu polskiego zestawienia Google (na globalnej liście ME uplasowały się dopiero na piątym miejscu). Świat podbił natomiast serial z Korei Płd. – „Squid Game”. Produkcja pokazująca grę o przetrwanie zagościła na listach haseł zyskujących na popularności na całym globie (w Polsce zajęła 6. miejsce). Polscy użytkownicy internetu szukali również informacji o spisie powszechnym (3. pozycja w rankingu tematów najszybciej zyskujących na popularności w 2021 r.), Krzysztofie Krawczyku (2) oraz wydarzeniach w Afganistanie, ale polowali również na trudno dostępne lody Ekipy, które okazały się tegorocznym hitem sprzedaży. Interesowała nas także loteria szczepionkowa, awaria Facebooka, definicja nepotyzmu i wydarzenia na granicy polsko-białoruskiej.

Kukiz królem memów

W sub-rankingu Google wylicza także najchętniej wyszukiwane osoby br. Tu pierwsza trójka wygląda następująco: Christian Eriksen (piłkarz reprezentacji Dani, który w trakcie meczu miał atak serca), Natsu (jedna z najpopularniejszych polskich influencerek) i Paulo Sousa. Wśród zmarłych, poza Krawczykiem, szukaliśmy informacji o Kamilu Durczoku oraz Krzysztofie Kowalewskim. W rankingu muzyków bezkonkurencyjny okazał się Mata, zaś w kategorii film na czele znalazły się długo wyczekiwana ekranizacja „Diuny” (3. miejsce na świecie) oraz „Dziewczyny z Dubaju”.

Czytaj więcej

Naukowcy stworzyli supermateriał. To hydrożel odporny na trwałą deformację

A co nas śmieszyło? Tradycyjnie memy. I tu królem był Paweł Kukiz. Popularne były także zdjęciowe dowcipy z prezesem Orlenu Danielem Obajtkiem, czy te nawiązujące do meczy piłkarskich oraz morsowania.

Co nas obchodzi nartnik?

Polacy chętnie do wyszukiwarki wpisują ponadto różnego rodzaju zapytania. I tu w kategorii „Jak” pierwsza trójka wyglądała następująco: „Jak zapisać się na szczepienie”, „Jak aktywować bon turystyczny” i „Jak spisać się przez internet”. Zagadnienia zatem ważne i na czasie. W kategorii „Dlaczego” okazało się, że najbardziej frapują nas pytania: „Dlaczego nie ma M jak Miłość”, czy „Dlaczego środkowa i tylna para odnóży nartnika jest bardzo wydłużona”. Rodzimi internauci w sieci chcieli dowiedzieć się ponadto również „Gdzie kupić amantadynę”, „Ile trwa post eucharystyczny”, czy „Ile kosztuje chleb”. W tym ostatnim wypadku nie trudno szukać nawiązań do głośnego już wywiadu z premierem Mateuszem Morawieckim, który długim wywodem starał się uniknąć odpowiedzi na to proste pytanie.

Zaskoczeniem nie jest, że kolejny rok z rzędu rodzimi internauci chcieli dowiedzieć się jak najwięcej o panującej pandemii. Stąd popularne okazały się takie hasła, jak „ile jest dziś zakażeń”, czy  „ile kosztuje test na covid”. Jednak ten temat wcale nie zdominował naszego życia.

Futbol wygrał w sieci

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Polska zbuduje „żelazną kopułę". Ogromny kredyt na zakup satelitów
Globalne Interesy
Rewolucja w firmie, która stworzyła ChatGPT. Polak objął kluczową funkcję
Globalne Interesy
ChatGPT mocno przyspiesza. Tymczasem konkurencja w AI ma poważne problemy
Globalne Interesy
Koniec tanich zakupów w Temu czy Shein? Polska szykuje uderzenie w chińskie serwisy
Globalne Interesy
Wielki sojusz w sztucznej inteligencji. Boty ChatGPT masowo wejdą do smartfonów
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?