Zaskoczeniem nie jest, że kolejny rok z rzędu rodzimi internauci chcieli dowiedzieć się jak najwięcej o panującej pandemii. Stąd popularne okazały się takie hasła, jak „ile jest dziś zakażeń”, czy „ile kosztuje test na covid”. Jednak ten temat wcale nie zdominował naszego życia.
Futbol wygrał w sieci
Równie intensywnie szukaliśmy informacji na temat Mistrzostw Europy w piłce nożnej. I to właśnie hasło „Euro 2020” znalazło się na pierwszym miejscu polskiego zestawienia Google (na globalnej liście ME uplasowały się dopiero na piątym miejscu). Świat podbił natomiast serial z Korei Płd. – „Squid Game”. Produkcja pokazująca grę o przetrwanie zagościła na listach haseł zyskujących na popularności na całym globie (w Polsce zajęła 6. miejsce). Polscy użytkownicy internetu szukali również informacji o spisie powszechnym (3. pozycja w rankingu tematów najszybciej zyskujących na popularności w 2021 r.), Krzysztofie Krawczyku (2) oraz wydarzeniach w Afganistanie, ale polowali również na trudno dostępne lody Ekipy, które okazały się tegorocznym hitem sprzedaży. Interesowała nas także loteria szczepionkowa, awaria Facebooka, definicja nepotyzmu i wydarzenia na granicy polsko-białoruskiej.
Kukiz królem memów
W sub-rankingu Google wylicza także najchętniej wyszukiwane osoby br. Tu pierwsza trójka wygląda następująco: Christian Eriksen (piłkarz reprezentacji Dani, który w trakcie meczu miał atak serca), Natsu (jedna z najpopularniejszych polskich influencerek) i Paulo Sousa. Wśród zmarłych, poza Krawczykiem, szukaliśmy informacji o Kamilu Durczoku oraz Krzysztofie Kowalewskim. W rankingu muzyków bezkonkurencyjny okazał się Mata, zaś w kategorii film na czele znalazły się długo wyczekiwana ekranizacja „Diuny” (3. miejsce na świecie) oraz „Dziewczyny z Dubaju”.
Czytaj więcej
Naukowcy z uniwersytetu w Cambridge stworzyli nowy rodzaj superżelu, który ma bardzo podobne właściwości do nietłukącego się szkła Jest też bardzo odporny – można rozgniatać go pod kołami samochodu, a mimo to żel nie ulega deformacji.
A co nas śmieszyło? Tradycyjnie memy. I tu królem był Paweł Kukiz. Popularne były także zdjęciowe dowcipy z prezesem Orlenu Danielem Obajtkiem, czy te nawiązujące do meczy piłkarskich oraz morsowania.