Google ma zapłacić 150 mln euro a Meta, właściciela Facebooka 60 mln euro - informuje Reuters.
“Stwierdziliśmy, że na stronach internetowych Facebooka, Google’a i Youtube’a odrzucanie plików cookie nie jest tak samo proste jak ich akceptacja” - napisał CNIL (Commission Nationale de I'informatique et Des Libertés) w oświadczeniu.
Obie firmy miały trzy miesiące na dostosowanie się do zaleceń, zanim urząd nałożył na nie kary. CNIL poinformował, że chociaż Google i Facebook udostępniły przyciski umożliwiające natychmiastową akceptację plików cookie, to nadal nie powstały ich odpowiedniki, które pozwoliłby na rezygnację.
W przypadku odmowy zapłaty, każda z firm będzie musiała liczyć się z tym, że kary te będą narastać o 100 tysięcy euro dziennie, jeżeli nie uda się rozwiązać wskazanych problemów w ciągu trzech miesięcy od wydania decyzji.
Czytaj więcej
Metawersum i Web 3.0, futurystyczne wizje rozpalające wyobraźnię, zdominują 2022 r. Czeka nas boom, jak chce Zuckerberg, czy porażka, jak wieszczy Musk?