Reklama
Rozwiń

Koniec z „celeb-baitingiem”? Koncern wprowadza ochronę znanych ludzi

Firma, która stoi za Facebookiem, zaczęła wprowadzać nowe zastosowania dla technologii rozpoznawania twarzy. Swoje nietypowe rozwiązanie wykorzysta w krajach UE i w Wielkiej Brytanii do walki z oszustami.

Publikacja: 05.03.2025 06:59

Szczególnie dotknięta procederem deepfake była znana aktorka Scarlett Johansson. Oszuści wykorzystuj

Szczególnie dotknięta procederem deepfake była znana aktorka Scarlett Johansson. Oszuści wykorzystują wizerunek znanych osób, by zasypywać internautów zmanipulowanymi reklamami

Foto: Bloomberg

Meta w Europie wdraża rozwiązanie, które ma pomóc wykrywać i powstrzymywać osoby chcące wykorzystywać wizerunek osób publicznych w celach przestępczych, takich jak oszustwa czy wyłudzenia. Koncern nie ukrywa, że podszywanie się pod celebrytów to problem, dlatego sięga po technologię rozpoznawania twarzy. Ta ma ułatwić również użytkownikom weryfikację swojej tożsamości, aby odzyskać dostęp do przejętych kont.

„Meta zdaje sobie sprawę, że oszuści nieustannie udoskonalają swoje metody, aby uniknąć wykrycia, dlatego wciąż rozwijamy dotychczasowe zabezpieczenia, wprowadzając przy tym nowe sposoby ochrony użytkowników” – napisał koncern w najnowszym komunikacie.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Globalne Interesy
Europa odpowiada Trumpowi. Nadchodzi smartfon „Made in Europe”
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Globalne Interesy
Noclegowy gigant w kryzysie? Protesty i „aplikacja do wszystkiego"
Globalne Interesy
Ślub multimiliardera budzi kontrowersje. Protesty w Wenecji
Globalne Interesy
USA mogą wyłączyć Europę? Cyfrowy „guzik" Donalda Trumpa rozpala wyobraźnię
Globalne Interesy
Tesle bez kierowcy na drogach – i od razu problemy. Niepokojące nagrania