Reklama
Rozwiń

Koniec z „celeb-baitingiem”? Koncern wprowadza ochronę znanych ludzi

Firma, która stoi za Facebookiem, zaczęła wprowadzać nowe zastosowania dla technologii rozpoznawania twarzy. Swoje nietypowe rozwiązanie wykorzysta w krajach UE i w Wielkiej Brytanii do walki z oszustami.

Publikacja: 05.03.2025 06:59

Szczególnie dotknięta procederem deepfake była znana aktorka Scarlett Johansson. Oszuści wykorzystuj

Szczególnie dotknięta procederem deepfake była znana aktorka Scarlett Johansson. Oszuści wykorzystują wizerunek znanych osób, by zasypywać internautów zmanipulowanymi reklamami

Foto: Bloomberg

Meta w Europie wdraża rozwiązanie, które ma pomóc wykrywać i powstrzymywać osoby chcące wykorzystywać wizerunek osób publicznych w celach przestępczych, takich jak oszustwa czy wyłudzenia. Koncern nie ukrywa, że podszywanie się pod celebrytów to problem, dlatego sięga po technologię rozpoznawania twarzy. Ta ma ułatwić również użytkownikom weryfikację swojej tożsamości, aby odzyskać dostęp do przejętych kont.

„Meta zdaje sobie sprawę, że oszuści nieustannie udoskonalają swoje metody, aby uniknąć wykrycia, dlatego wciąż rozwijamy dotychczasowe zabezpieczenia, wprowadzając przy tym nowe sposoby ochrony użytkowników” – napisał koncern w najnowszym komunikacie.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Globalne Interesy
Rosja ma potężny problem z internetem. Znikną tysiące stron
Globalne Interesy
Facebook i WhatsApp z dużymi zmianami. Kluczowa usługa rusza w końcu w Polsce
Globalne Interesy
Tesle spłonęły w Las Vegas i Berlinie. Elon Musk wzbudził gniew
Globalne Interesy
Największe przejęcie w historii Google'a. Wykłada miliardy na firmę z Izraela
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Globalne Interesy
Przełomowe odkrycie. Trump żądał ich od Ukrainy, a ma pod ręką ogromne ilości
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń