W internecie trwa wyścig po narzędzia, które pozwolą na dotarcie z osobistym przekazem do użytkownika. Ścigają się też polskie firmy, a rozwiązanie platformy AdEmotion ma już świetne oceny.
Emocje w sieci
System potrafi przewidzieć osobowość, wartości i preferencje konsumentów na podstawie ich śladów cyfrowych. W prace zaangażowani byli nie tylko matematycy, ale także psychologowie z SWPS. Wykazali, że opieranie się na stereotypach, np. spodziewanych zachowaniach zakupowych singli czy matek z dziećmi, jest błędne, ponieważ konsumenci kierują się innymi motywacjami.
– Kluczowym czynnikiem dla rozwoju tego projektu było potwierdzenie naszej hipotezy badawczej. Założyliśmy, że pogłębione rozpoznanie cech psychologicznych i preferencji wizualnych, różnicujące internautów w Polsce, pozwoli na bardziej precyzyjne dopasowanie do nich spersonalizowanych treści – mówi dr Konrad Maj, kierownik Centrum Innowacji na Uniwersytecie Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej.
– Zrealizowaliśmy projekt na reprezentatywnej grupie 4 tys. użytkowników social mediów, by to potwierdzić. Wyniki przeszły nasze najśmielsze oczekiwania i obecnie realizujemy drugi etap obejmujący 40 tys. respondentów oraz zróżnicowane kanały w internecie – dodaje.
Rynek takich rozwiązań rośnie w tempie 40 proc. rocznie i według raportu firmy Markets & Markets jego wartość ma wzrosnąć z 6,7 mld dol. w 2016 r. do ponad 36 mld dol. w 2021 r. Perspektywy dla rynku są doskonałe i zapotrzebowanie na takie narzędzia rośnie.