– Jeszcze zamykamy rok, ale sądzę, że udało nam się zrealizować cel i zwiększyć przychody w 2018 r. W końcu roku osiągnęliśmy próg rentowności na poziomie EBITDA i naszym celem jest utrzymać dodatni wynik w całym 2019 roku – powiedziała rpkom.pl Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska, nie podając liczb.
Virgin Mobile to największy pod względem liczby użytkowników operator wirtualnej sieci komórkowej w kraju. Korzysta z infrastruktury P4, operatora sieci Play, który zapewnił sobie opcję przejęcia udziałów spółki w 2020 r.. Płatność ma być ustalona w oparciu o przychody Virgin skorygowane o pewne parametry.
Rok temu szefowa Virgin mówiła nam, że plan na 2018 r. zakłada wypracowanie 120 mln zł przychodu przy bazie 520 tys. użytkowników. Tych celów firmie nie udało się zrealizować. Za to, zgodnie z zapowiedzią zaczęła przynosić zysk EBITDA (pierwotnie miało się to wydarzyć wcześniej).
– W końcu grudnia Virgin Mobile miała około 420 tys. użytkowników, na poziomie końca trzeciego kwartału ub.r.. Jak już mówiłam, na ten wynik wpływ miała nasza decyzja o modyfikacji darmowych taryf typu Freemium, które posiadało około 100 tys. użytkowników – wyjaśnia Piotrowska-Oliwa.
420 tys. użytkowników to nieco mniej niż w końcu grudnia 2017 r..