Reklama

Piotrowska-Oliwa: Virgin Mobile zaczęła zarabiać

Publikacja: 04.01.2019 19:13

Piotrowska-Oliwa: Virgin Mobile zaczęła zarabiać

Foto: cyfrowa.rp.pl

– Jeszcze zamykamy rok, ale sądzę, że udało nam się zrealizować cel i zwiększyć przychody w 2018 r. W końcu roku osiągnęliśmy próg rentowności na poziomie EBITDA i naszym celem jest utrzymać dodatni wynik w całym 2019 roku – powiedziała rpkom.pl Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska, nie podając liczb.

Virgin Mobile to największy pod względem liczby użytkowników operator wirtualnej sieci komórkowej w kraju. Korzysta z infrastruktury P4, operatora sieci Play, który zapewnił sobie opcję przejęcia udziałów spółki w 2020 r.. Płatność ma być ustalona w oparciu o przychody Virgin skorygowane o pewne parametry.

Rok temu szefowa Virgin mówiła nam, że plan na 2018 r. zakłada wypracowanie 120 mln zł przychodu przy bazie 520 tys. użytkowników. Tych celów firmie nie udało się zrealizować. Za to, zgodnie z zapowiedzią zaczęła przynosić zysk EBITDA (pierwotnie miało się to wydarzyć wcześniej).

– W końcu grudnia Virgin Mobile miała około 420 tys. użytkowników, na poziomie końca trzeciego kwartału ub.r.. Jak już mówiłam, na ten wynik wpływ miała nasza decyzja o modyfikacji darmowych taryf typu Freemium, które posiadało około 100 tys. użytkowników – wyjaśnia Piotrowska-Oliwa.

420 tys. użytkowników to nieco mniej niż w końcu grudnia 2017 r..

Reklama
Reklama

– W 2019 roku chcemy rosnąć pod względem przychodów, choć nie za wszelką cenę. Jest szansa na wzrosty ponieważ totalna wojna cenowa wyhamowała, co moim zdaniem ma związek z czekającymi operatorów infrastrukturalnych wydatkami na sieci 5G i potrzebne częstotliwości – ocenia szefowa Virgin Mobile Polska.

– Planujemy też poszerzenie oferty o sprzedaż ratalną smartfonów. Będzie to dla nas przede wszystkim źródło nowych przychodów – podtrzymuje.

W 2018 roku MVNO nie prowadziło kampanii reklamowej z wykorzystaniem telewizji. To jeden z powodów, dla których operatorowi nie przybyło użytkowników.

– Rozważymy kampanię reklamową z udziałem telewizji, ale decyzja w tej kwestii będzie zależała od rynkowych trendów, w tym działań konkurencji – mówi Piotrowska-Oliwa.

Grażyna Piotrowska-Oliwa pytana o to, czy zanosi się na przejęcia MVNO nie wykluczyła takich transakcji. – Obserwuję innych MVNO i mam wrażenie, że sektor czekają kolejne zmiany. Lycamobile przeprowadziła kampanię reklamową na antenach Polsatu, Mobile Viking uprościł ofertę. Nie jest wykluczone, że dojdzie do kolejnych zbliżeń kapitałowych wirtualnych operatorów infrastrukturalnymi – powiedziała.

W tym roku Virgin Mobile przygotowuje się do zmian właścicielskich, które mogą nastąpić w 2020 roku.

Reklama
Reklama

– W przypadku Virgin obowiązuje umowa opcji zakupu udziałów przez P4, która przewiduje potencjalne rozpoczęcie procesu zmiany właścicielskiej w I kwartale 2020 roku – potwierdza szefowa MVNO.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama