Reklama

Polskie firmy mocne w sieci

Amerykańskie koncerny zdominowały cyfrowy świat, ale są sektory w Polsce, w których prym wiedzie rodzima konkurencja. Najlepiej pozycję krajowych firm widać po e-handlu.

Publikacja: 05.11.2018 20:32

Nasza Klasa miała szansę stać się mocnym numerem dwa w Polsce. Zabrakło długofalowej wizji rozwoju

Nasza Klasa miała szansę stać się mocnym numerem dwa w Polsce. Zabrakło długofalowej wizji rozwoju

Foto: michał walczak

Od lat zdecydowanym liderem w e-handlu jest Allegro, którego pozycji nie udało się podkopać ani eBayowi, ani Amazonowi. Obydwa cieszą się zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem konsumentów.

– Allegro już po relatywnie krótkim czasie udało się uzyskać masę krytyczną zarówno dostawców, jak i klientów, co jeszcze ponad dziesięć lat temu umożliwiło wygranie między innymi z takim gigantem jak eBay. Ta masa krytyczna przez lata powodowała, że klientom nie opłacało się zaglądać do innych serwisów aukcyjnych, ponieważ najwięcej ofert i najniższe ceny zawsze mogli znaleźć na Allegro – mówi dr Szymon Wierciński, ekspert w zakresie strategii e-biznesu, Akademia Leona Koźmińskiego. – To samo dotyczyło dostawców – nie opłacało im się wystawiać swoich ofert w innych miejscach, ponieważ na Allegro mogli pozyskać najwięcej klientów. Dziś sytuacja się zmieniła – w związku z pojawieniem się w Polsce Amazona i AliExpressu, Allegro musiało przegrupować siły, dawne źródła przewagi konkurencyjnej przestały już być wystarczające – dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Globalne Interesy
Telekomunikacja kręgosłupem cyfrowej przyszłości. Europa chce postawić na gigantów
Globalne Interesy
Apple pokazał iPhone’a 17. Kiedy i w jakiej cenie trafi do sprzedaży w Polsce?
Reklama
Reklama