Od lat zdecydowanym liderem w e-handlu jest Allegro, którego pozycji nie udało się podkopać ani eBayowi, ani Amazonowi. Obydwa cieszą się zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem konsumentów.
– Allegro już po relatywnie krótkim czasie udało się uzyskać masę krytyczną zarówno dostawców, jak i klientów, co jeszcze ponad dziesięć lat temu umożliwiło wygranie między innymi z takim gigantem jak eBay. Ta masa krytyczna przez lata powodowała, że klientom nie opłacało się zaglądać do innych serwisów aukcyjnych, ponieważ najwięcej ofert i najniższe ceny zawsze mogli znaleźć na Allegro – mówi dr Szymon Wierciński, ekspert w zakresie strategii e-biznesu, Akademia Leona Koźmińskiego. – To samo dotyczyło dostawców – nie opłacało im się wystawiać swoich ofert w innych miejscach, ponieważ na Allegro mogli pozyskać najwięcej klientów. Dziś sytuacja się zmieniła – w związku z pojawieniem się w Polsce Amazona i AliExpressu, Allegro musiało przegrupować siły, dawne źródła przewagi konkurencyjnej przestały już być wystarczające – dodaje.