Aktualizacja: 15.03.2025 04:37 Publikacja: 22.09.2022 11:38
Foto: mat. pras.
Kitty Hawk, ambitny startup, który miał stworzyć „latający samochód”, zostanie zamknięty. Firma potwierdziła to w krótkim poście na LinkedIn. Firma zakończyła też projekt Heaviside, który miał stworzyć dwuosobowy, startujący pionowo pojazd latający.
Mimo, iż Kitty Hawk przestaje istnieć, to część projektów nadal będzie rozwijana w spółce joint venture z Boeingiem: Wisk Aero – informuje portal The Verge. Na początku tego roku Boeing wyłożył kolejne 450 milionów dolarów na prace w Wisk Aero.
Eutelsat, francuski operator satelitarny jest nadzieją Europy o uniezależnienie się od Starlinka, należącego do Elona Muska. Akcje europejskiego koncernu rosną w imponujący sposób. Ale są też inni rywale Starlinka.
Grzegorz Wrochna stracił stanowisko prawdopodobnie z powodu nieprawidłowości w informowaniu przez agencję o ryzyku dla ludności podczas niedawnego niekontrolowanego wejścia w atmosferę członu rakiety Falcon 9. Na Wielkopolskę spadły wówczas fragmenty rakiety.
Hangzhou, miasto centrala Alibaby, wypuściło na rynek grupę start-upów, które mają być następcą potentata e-handlu. W tym wąskim gronie jest np. DeepSeek.
Konsekwencje wprowadzenia podatku cyfrowego, który objąłby m.in. takich gigantów jak Meta i Google, mogą być dla nas bolesne – ostrzega szef izby zrzeszającej polskie firmy AI. Sprawdziliśmy jednak, ile dziś big techy płacą nad Wisłą.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski ogłosił, że podległy mu resort w ciągu najbliższych miesięcy przedstawi koncepcję opodatkowania przychodów lub zysków big techów działających w naszym kraju.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Govy to nowa marka, która ma zagospodarować nowy rynek tzw. latających samochodów. W 2025 r. ruszy produkcja tych nietypowych elektrycznych pojazdów pionowego startu. Plany wdrożeń są bardzo ambitne.
Trójmiejski start-up Maviator opracował prototyp osobowego drona – pojazd jest w pełni funkcjonalny i szykowany do produkcji. Firma właśnie rusza ze zbiórką pieniędzy na rozwój projektu. Maszyna na rynek może trafić w 2025 r.
Chiny stają się globalnym centrum prac nad technologią latających samochodów. Futurystyczne pojazdy łączące poruszanie się pod drogach z możliwością lotu, wkrótce mogą tam być codziennością. Powstają fabryki i infrastruktura.
Producent AirCar, słowackiego latającego auta, o którym zrobiło się głośno na świecie, zabrał w podniebny lot Jeana-Michela Jarre’a, jednego z pionierów muzyki elektronicznej.
Firma Alef Aeronautics, w zaledwie kilkanaście dni po premierze swojego pojazdu otrzymała w przedsprzedaży zamówienia o wartości 850 mln dol. Firma przekonuje, że będzie to prawdziwy latający samochód, jeżdżący też po drogach, a nie pasażerski dron.
W Chinach zadebiutował pierwszy na świecie system komunikacji międzymiastowej oparty na tzw. latających taksówkach. Elektryczne pojazdy pionowego startu (eVTOL) dokonały pionierskiego lotu na trasie Shenzhen–Zhuhai.
Firma Samson Sky zamierza ruszyć z produkcją nowatorskiego środka transportu. Dzięki internetowym inwestorom firma planuje uzbierać pieniądze na wdrożenie konstrukcji latającego samochodu – Switchblade.
Suzuki podpisało umowę z firmą SkyDrive. Marki wspólnie chcą produkować latające samochody. W fabrce Suzuki Group może rozpocząć się produkcja już wiosną 2024 r.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas